dc.contributor.advisor | Erten, İsmail Hakkı | tr_TR |
dc.contributor.author | Aslan, Ayça | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:21:21Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:21:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1932 | |
dc.description.abstract | This study represents a piece of action research where the teacher aimes todevelop and improve her classroom practice of group work. The study exploresthe effects of conducting group work in two different manners: structured andunstructured. The study was conducted in 2014-2015 academic year at a privateschool, in Ankara, where English is the medium of instruction. Participants were 185th grade learners of English who were placed in three groups for experimentalpurposes regarding their learning styles. A one-group time-series pre-experimentalresearch design was adopted to carry out the study. To do this, a series of 4different group work activities were distributed over an 8-week period, placingeach group work every two weeks. The participants were instructed to learn newwords from the book Super Minds Level 6 (Puchta, Gerngross & Lewis-Jones,2013). After vocabulary teaching, the students were divided into three groups andeach group had different tasks. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Group work | tr_TR |
dc.title | An Experımental Study into the Effects of Structured Group Work on Students’ Collaboratıve Behavıours and Group Performances | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2090 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, öğretmenin sınıf içinde kullandığı grup çalışmasını geliştirmeyi veilerletmeyi amaçladığı bir eylem araştırmasını temsil etmektedir. Çalışma, grupçalışmasını iki farklı şekilde yürütmenin etkilerinin araştırmaktadır: yapılandırılmışve yapılandırılmamış. Araştırma, Ankara’da, eğitim dilinin İngilizce olduğu bir özelokulda, 2014-2015 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, deneyselamaçla öğrenme stilleri göz önünde bulundurularak üç gruba ayrılmış 5. sınıföğrencilerinden oluşan 18 kişidir. Bu çalışmayı yürütmek için tek grup zaman serisiaraştırma deseni uygulanmıştır. Bunun için, her iki haftada bir yapılmak üzeretoplam 8 haftalık 4 farklı grup çalışması etkinliği düzenlenmiştir. Katılımcıöğrenciler, Super Minds Level 6 (Puchta, Gerngross & Lewis-Jones, 2013)kitabından yeni kelimeler öğrenmek amacıyla bu grup çalışmalarını yapmışlardır.Kelime öğretiminden sonra, öğrenciler 3 gruba ayrılmış ve her gruba farklı birgörev verilmiştir. | tr_TR |