Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıçoban, Ariftr_TR
dc.contributor.authorBirinci, Fatma Gülengültr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:21:20Z
dc.date.available2015-10-15T06:21:20Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1924
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effectiveness of using all kinds of visual materials on teaching vocabulary to hearing impaired students. For the purpose of this study, 80 hearing impaired students from Kemal Yurtbilir Special Education Vocational High School took part in the study. All of these students have English classes for the first time in their lives, thus pre-test was not applied. The students were divided into two groups to form the experimental and the control groups. Students were taught 10 vocabulary items per week, and totally 50 target vocabulary items were used in the study. The vocabulary items were taught with visual materials to the experimental group, and the control group was not introduced with any visual items while teaching these words, they were taught with the help of sign language. Immediate post-test was applied to each group after the treatment.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectVisual materialstr_TR
dc.titleThe Effectıveness of Vısual Materıals in Teachıng Vocabulary to Deaf Students of Efltr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/934tr_TR
dc.contributor.departmentoldYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı işitme engelli öğrencilere kelime öğretiminde çeşitli görsel materyaller kullanılmasının etkililiğini araştırmaktır. Bu amaçla Kemal Yurtbilir Özel Eğitim Meslek Lisesi nden 80 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin hepsi yaşamları boyunca ilk defa İngilizce dersi almaktadırlar, bu yüzden ön test uygulanmamıştır. Öğrenciler iki gruba ayrılarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Öğrencilere her hafta 10 kelime öğretilmiş ve bu çalışmada toplamda 50 kelime kullanılmıştır. Bu kelimeler deney grubuna öğretilirken işaret dilinden başka görsel materyallerden de yararlanılmıştır. Kontrol grubuna öğretirken ise herhangi bir görsel materyal kullanılmamış, yalnızca işaret dili kullanılarak öğretilmiştir. Uygulamadan hemen sonra her iki gruba da son test uygulanmıştır. Uzun dönemli hafızanın ölçülmesinde de altı hafta sonra geciktirilmiş son test uygulanmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster