dc.contributor.advisor | Sarıçoban, Arif | tr_TR |
dc.contributor.author | Behjoo, Bahram Mohammadi | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:21:20Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:21:20Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1922 | |
dc.description.abstract | This study aims to scrutinize the possible relationship between Self-Efficacy (SE), Academic Self-Efficacy Beliefs (ASE), Problem Solving Skills (PSS) and Foreign Language Achievement (FLA) among prospective ELT teachers. To do so, the data for the study were collected through three questionnaires. Solberg et al. s (1993) College Self-Efficacy Inventory (CSEI) was utilized to measure Self-Efficacy of prospective ELT teachers. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Self-efficacy | tr_TR |
dc.title | The Relationship Among Self-Efficacy, Academic Self-Efficacy, Problem Solving Skills and Foreign Language Achievement | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/496 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma Ġngilizce öğretmen adaylarınının, öz-yeterlik, akademik öz-yeterlik inançları, problem çözme becerileri ve yabancı dil başarısı arasındaki olası ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bunu yapmak üzere, üç anket üzerinden çalışmanın verileri toplanmıştır. Solberg in (1993) Üniversite Öz-yeterlik Envanteri, Ġngilizce öğretmenliği adayların öz-yeterliliklerini ölçmek amacıyla kullanılmıştır. Ölçek, 19 maddeden oluşan, ders-yeterliği (7 madde), sosyal-yeterlik (8 madde), ve oda arkadaşı-yeterliği (4 madde) alt başlıklarıyla 0 (tamamen güvensiz), 1 (çok güvensiz), 2 (güvensiz), 3 (bir miktar güvensiz), 4 (kararsız), 5 (bir miktar güvenli), 6 (güvenli), 7 (çok güvenli) ve son olarak 8 (tamamen güvenli) seçeneklerinden oluşan toplam 9 seçenekli bir Likert ölçeği içermektedir. | tr_TR |