Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Hakantr_TR
dc.contributor.authorInan, Gizemtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:13Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:13Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1896
dc.description.abstractThis study examines the activities in the Turkish textbooks and exercise books at the primary school level, within the scope of eight intelligence fields of the “Multiple Intelligences Theory”. The analyze is carried out in terms of (1) to what extent the principles of the “Multiple Intelligences Theory” are covered in the teaching – learning processes of the texts in the books which are structured on the Primary Level Turkish Lesson Teaching Program; (2) examination of the relations between the texts of the books and the eight intelligence dimensions in the “Multiple Intelligences Theory”; (3) the relations between various grade levels of activities in the books and “Multiple Intelligence”s dimensions.This study is a qualitative research in nature on which document analysis method is employed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectMultiple ıntelligences theorytr_TR
dc.titleİlkokullarda Türkçe Dersinde Kullanılan Metinlerin Çoklu Zeka Kuramı Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2028tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, “Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme öğretme sürecinde ilkokul düzeyi Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde, çoklu zekâ alanlarına ne ölçüde yer verildiği, (1) ilköğretim düzeyindeki Türkçe dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan etkinliklerin, “Çoklu Zekâ Kuramı” kapsamındaki sekiz zekâ alanının tümünü örneklendirip örneklendirmediği, (2) ilköğretim düzeyindeki Türkçe dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan metinlerin türleri ile “Çoklu Zekâ Kuramı” kapsamındaki zekâ alanları arasında nasıl bir ilişki olduğu, (3) ilköğretim düzeyindeki Türkçe dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan etkinliklerin yer aldığı farklı sınıf düzeyleriyle “Çoklu Zekâ Kuramı” kapsamında nasıl bir ilişki olduğunun incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma nitel bir araştırma olup doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster