dc.contributor.advisor | Yalaki, Yalçın | tr_TR |
dc.contributor.author | Bala, Vildan Gaye | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:10Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:10Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1864 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students during the instruction of the Structure and Properties of Matter unit in the Science and Technology course.44 students enrolled in an elementary school participated in the study for six weeks in the city of Ankara. Same activities developed with an explicit-reflective approach were given to two groups of participants (study group and control group). | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Nature of science | tr_TR |
dc.title | Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/491 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, ilköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinde bilimin doğasının öğretilmesinde yaygın olarak kullanılan doğrudan-yansıtıcı yaklaşıma ek olarak biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının katkısını belirlemek amaçlanmıştır.Ankara ilinin bir ilköğretim okulundaki 44 öğrenciyle yaklaşık altı hafta çalışılmıştır. Her iki gruba da doğrudan-yansıtıcı yöntemle hazırlanan aynı etkinlikler uygulanmıştır. Deney grubuna ek olarak araştırmacı tarafından hazırlanan biçimlendirici değerlendirme amaçlı kısa sınavlar uygulanmıştır. | tr_TR |