dc.contributor.advisor | Kaptan, Fitnat | tr_TR |
dc.contributor.author | Aydın, Özge | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:10Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:10Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1860 | |
dc.description.abstract | In science education, teaching methods based on argumentation have a significant value. The aim of the research is to determine the effects of different applying methods of argumentation on metacognition and logical thinking abilities of science-technology teacher candidates. Otherwise, opinions of science-technology teacher candidates about argumentation and activity examples that are prepared in the light of these models are searched out. Sample of the research includes 135 students from Hacettepe University 2010-2011 and 2011-2012 education years. Research method is pretest-posttest control group from experimental designs and qualitative and quantitative data are preferred together to collect the data. In this research, t-test is used in order to examine the effects of the implementations on metacognition and logical thinking. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Science-technology education | tr_TR |
dc.title | Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Argumantasyonun (Tartışma Teorisinin) Etkililiği | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/500 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Fen eğitiminde argumantasyona dayalı öğretim etkinliklerinin kullanılması oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı, hizmet öncesi öğretmen eğitiminde derste argumantasyonun farklı şekillerde işleniş modelinin fen-teknoloji öğretmen adaylarının biliş üstü ve mantıksal düşünme becerilerine olası etkisini belirlemektir. Ayrıca fen-teknoloji öğretmen adaylarının argumantasyonla ilgili görüşleri ve bu modellerin hazırladıkları etkinlik örneklerine yansımalarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 ve 2011-2012 öğretim yılı Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinden oluşan 135 kişilik grup oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen, veri toplama yöntemlerinden de nitel ve nicel verilerin bir arada kullanıldığı yöntem tercih edilmiştir. | tr_TR |