Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Hakantr_TR
dc.contributor.authorUçuş, Şükrantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:10Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:10Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1857
dc.description.abstractThis study is based on the preparation, application and assessment of a curriculum forteaching children s rights. Study aims at assessing the impact of a primary schoolcurriculum on the students cognitive and affective development and to evaluate howstudents benefit from their rights and liberties. Main objective of children s rightseducation is to enable children to gain the necessary social behaviors and essentialknowledge for creating a democratic society that is based on respecting human rights.Study is realized in 2011-2012 education year during spring term in Ankara with theparticipation of 5th grade students whose families have middle and lower income levels.Within the context of this study a 11-weeks program which comprises activities to enhanceawareness about children s rights were implemented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectChildren rightstr_TR
dc.titleÇocuk Hakları Eğitimi Programının Hazırlanması ve Değerlendiririlmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2013/658tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma çocuk haklarına yönelik bir eğitim programının hazırlanması, uygulanması vedeğerlendirilmesi üzerine kurulmuştur. Araştırmanın amacı ilköğretim düzeyindehazırlanan çocuk hakları eğitimi programının öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal alanözelliklerine katkısını belirlemek, çocukların haklarından ve özgürlüklerinden yararlanmadüzeylerine etkisini tespit etmektir. Çocuk hakları eğitiminin amacı çocuklara, insanhaklarına saygılı ve demokratik bir toplumun yaşatılması için gerek duyulan temel bilgi,tutum, sosyal becerilerinin kazandırılmasıdır. Araştırma; 2011-2012 öğretim yılı bahardöneminde Ankara il merkezinde, sosyo-ekonomik düzeyleri orta ve ortanın altında olanailelerin çocuklarının devam ettiği bir ilköğretim okulunun 5.sınıfında serbest etkinlikderslerinde gerçekleştirilmiştir.Bu program çerçevesinde on bir hafta boyunca çalışma grubundaki çocuklara çocuk haklarıkonusunda farkındalık yaratmaya yönelik etkinlikler içeren bir program uygulanmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster