dc.contributor.advisor | Dedeoğlu, Hakan | tr_TR |
dc.contributor.author | Uçuş, Şükran | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:10Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:10Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1857 | |
dc.description.abstract | This study is based on the preparation, application and assessment of a curriculum forteaching children s rights. Study aims at assessing the impact of a primary schoolcurriculum on the students cognitive and affective development and to evaluate howstudents benefit from their rights and liberties. Main objective of children s rightseducation is to enable children to gain the necessary social behaviors and essentialknowledge for creating a democratic society that is based on respecting human rights.Study is realized in 2011-2012 education year during spring term in Ankara with theparticipation of 5th grade students whose families have middle and lower income levels.Within the context of this study a 11-weeks program which comprises activities to enhanceawareness about children s rights were implemented. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Children rights | tr_TR |
dc.title | Çocuk Hakları Eğitimi Programının Hazırlanması ve Değerlendiririlmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/658 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma çocuk haklarına yönelik bir eğitim programının hazırlanması, uygulanması vedeğerlendirilmesi üzerine kurulmuştur. Araştırmanın amacı ilköğretim düzeyindehazırlanan çocuk hakları eğitimi programının öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal alanözelliklerine katkısını belirlemek, çocukların haklarından ve özgürlüklerinden yararlanmadüzeylerine etkisini tespit etmektir. Çocuk hakları eğitiminin amacı çocuklara, insanhaklarına saygılı ve demokratik bir toplumun yaşatılması için gerek duyulan temel bilgi,tutum, sosyal becerilerinin kazandırılmasıdır. Araştırma; 2011-2012 öğretim yılı bahardöneminde Ankara il merkezinde, sosyo-ekonomik düzeyleri orta ve ortanın altında olanailelerin çocuklarının devam ettiği bir ilköğretim okulunun 5.sınıfında serbest etkinlikderslerinde gerçekleştirilmiştir.Bu program çerçevesinde on bir hafta boyunca çalışma grubundaki çocuklara çocuk haklarıkonusunda farkındalık yaratmaya yönelik etkinlikler içeren bir program uygulanmıştır. | tr_TR |