Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuğrul, Belmatr_TR
dc.contributor.authorBaşbay, Ayten Mervetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:09Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:09Z
dc.date.issued2012tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1856
dc.description.abstractThis work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools from the districts of Çankaya and Yenimahalle, of which 20 are public and 19 are private kindergartens. Three assessment tools were used for data collection, first being a self developed “Location Matrix” aiming to trace playground layouts, second being a “Checklist” for playground equipment, and the third being the “Playground Rating System” developed by Frost in 2001. The “Location Matrix” and “Checklist” were developed and adjusted collaboratively with specialists following related literature research. The “Playground Rating System” was translated to Turkish and the scale clauses were adapted to the context by experts, before being incorporated to the thesis. The results of this research were analyzed using the Statistical Program for the Social Science (SPSS 16.00). As a result of the research, no significant differences were found amongst the public and private kindergartens in the districts of Çankaya and Yenimahalle of the Province of Ankara, in terms of playground positioning, equipment types and conditions. Lack of playground variety and quality between public and private kindergartens signal a need for their readjustment in a constantly changing Turkish Educational System.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPlaygroundstr_TR
dc.titleAnkara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2012/110tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Ankara İlinde bulunan özel ve resmi anasınıfı ve anaokulu bahçelerinin kullanım yönünden analizinin yapılması, okul bahçesinde bulunan materyallerin belirlenmesi ve bu materyallerin koşullarının tespitinin yapılmasına yöneliktir. Araştırmanın çalışma grubunu, Çankaya ve Yenimahalle ilçelerinden rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 20 resmi anasınıfı - anaokulu, 19 özel anasınıfı - anaokulu olmak üzere toplam 39 okuldan oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, okul bahçelerinin kullanım şemasının oluşturulmasına ilişkin, araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Konum Analiz Matrisi’, okul bahçelerinde bulunan ekipmanların tespitine yönelik hazırlanmış olan ‘Kontrol Listesi’ ve Frost’un (2001) oluşturduğu ‘Oyun Alanı Değerlendirme Ölçeği’ kullanılmıştır. Oluşturulan ‘Konum Analiz Matrisi’ ve ‘Kontrol Listesi’ gerekli literatür araştırmasının yapılmasının ardından, uzmanların yardımıyla oluşturulmuş ve gerekli düzenlemelerin yapılması sağlanmıştır. ‘Oyun Alanı Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçeye çevrilmesi ve ölçek maddelerinin uyarlamaları uzmanlar tarafından yapıldıktan sonra ölçek araştırmada kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16.00 istatistik paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Ankara İli Çankaya ve Yenimahalle ilçelerinde bulunan anasınıfı - anaokulları arasında, okul bahçesinin konumlandırılması, okul bahçesinde bulunan materyaller ve bu materyallerin durumunda farklılığın bulunmadığını göstermiştir. Resmi ve özel okullar arasındaki okul bahçelerine yönelik farklılıkların bulunmaması, günümüzde değişim halinde olan eğitim sistemimize bağlı olarak gelişen ve değişen okul yapıları - okul bahçelerinin yeniden düzenlenmesinin gerekliliğini göstermektedir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster