Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdugül , Halil
dc.contributor.authorKuzudişli, Haluk
dc.date.accessioned2019-12-02T12:27:37Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-10-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11974
dc.description.abstractInstructional video is started to be used at the beginning of 20th century and many researches on the effects on the learning progress have been carried out through its findings up until now. Particularly with the help of developing technology the use of video in e-learning environments has increased, and it has been integrated into e- learning environments that provide increased time and space flexibility. The instructional videos used are presented to the learners through the interaction with the medium, and the interaction of the learners with the content is restricted by the media and the video player. The interaction between learning and learning environments with new approaches in education allows learners to interact with its content in better restructured environments, without merely being restricted to such environments. The contents, for this interaction, are presented as interactive teaching videos to learners. It has been observed that the use of interactive video is not only as a content but also as a part of the evaluation process, but in this process the interactive video is presented and the evaluation process is done with the classical method. The main purpose of this study is to establish a formative evaluation environment in which the educational video content will be presented as interactive learning, and to examine the interaction behavior of the learners with the media and instructional video contents in this environment.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖğretimsel videotr_TR
dc.subjectEtkileşimli videotr_TR
dc.subjectBiçimlendirici değerlendirmetr_TR
dc.subjectDönüttr_TR
dc.subjectVideo tabanlı öğrenmetr_TR
dc.subjectVideo-içi değerlendirmetr_TR
dc.titleVideo-İçi Biçimlendirici Değerlendirme Ortamında Öğrenen-Değerlendirme Etkileşimlerinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigating Of Interaction Between Learner-Assessment In The In-Video Formative Assessment Environmenttr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğretimsel video 20. yüzyılın başlarından itibaren kullanılmaya başlanmış ve elde edilen sonuçlarla öğrenme sürecindeki etkililiği üzerine günümüze kadar birçok araştırma yapılmıştır. Özellikle e-öğrenme ortamlarında video kullanımı gelişen teknoloji ile artmış, zaman ve mekan esnekliği sağlayan e-öğrenme ortamlarına entegre edilmiştir. Kullanılan öğretimsel videolar ortamın sunduğu etkileşim ile öğrenene sunulmuş, öğrenenlerin içerik ile etkileşimleri ortam ve video oynatıcı ile sınırlandırılmıştır. Eğitimde yeni yaklaşımlarla birlikte öğrenen-öğrenme ortamı arasındaki etkileşim öğrenenlerin daha iyi yapılandırılmış ortamlarda, sadece ortam ile sınırlandırılmadan içeriklerle de etkileşime girmelerine olanak sağlamaktadır. Bu etkileşim için içerikler öğrenenlere etkileşimli öğretimsel videolar olarak sunulmaktadır. Yapılan alan yazın taraması sonucunda etkileşimli öğretimsel video kullanımlarının sadece içerik olarak değil de değerlendirme sürecinin bir parçası olarak da kullanıldığı, ancak bu süreçte etkileşimli videonun öğrenene sunulup değerlendirme sürecinin klasik yöntemle yapıldığı görülmüştür. Bu çalışmanın temel amacı, öğretimsel video içeriklerinin etkileşimli olarak öğrenene sunulacağı biçimlendirici değerlendirme ortamının oluşturulması ve bu ortamda öğrenenlerin ortam ve öğretimsel video içerikleriyle etkileşim davranışlarının incelenmesidir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.terms3 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-03-04T12:27:37Z
dc.subject.ericBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess