Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Sevda
dc.contributor.authorErgül, Ayşe Özlem
dc.date.accessioned2019-10-22T11:31:29Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-20
dc.identifier.citationErgül, A. Ö. (2019). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9476
dc.description.abstractMeasurement and assessment is an essential part of the educational process in assessing student’s performance. It is important not only to measure student performance, but also to evaluate the functioning of the education system, and to assess whether teachers' training is qualified or not. The research was carried out using the screening model which is a quantitative research type. Firstly, in the research, descriptive analyzes were made by using assessment literacy inventory datas and thus, the literacy levels and the missing competence areas (standards) of the teachers were determined. According to the results, it was found that teachers’ assessment literacy level was low. It has been identified that the highest competence area was “skill in choosing assessment methods appropriate for instructional decisions” and the lowest competence area was “skill in developing valid pupil grading procedures”. Secondly, analyzes were made by using t-test and one way ANOVA in order to find out if there is a significant difference. As a result, the measurement and assessment literacy of teachers showed no difference in relation of gender and educational background and showed difference in relation of seniority, branch and inservice training. Finally, a question examination form was distributed to the mathematics branch of middle school teachers and correlation analyzes were made. On the other hand, there was a positive and moderate relationship between teachers’ ability to prepare questions in accordance with the objective and grade level and the assessment literacy levels.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖlçmetr_TR
dc.subjectDeğerlendirmetr_TR
dc.subjectOkuryazarlıktr_TR
dc.subjectÖğretmen yeterlikleritr_TR
dc.subjectSorutr_TR
dc.subjectKazanımtr_TR
dc.titleÖğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination Of Teachers’ Assessment Literacy Levels In Terms Of Some Variablestr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖlçme değerlendirme, öğrenci performansını ölçmede eğitim öğretim sürecinin önemli bir parçasıdır. Sadece öğrenci performansını ölçmek değil eğitim sisteminin işleyişini değerlendirmek, öğretmenlerin verdiği eğitimin nitelikli olup olmadığına karar vermek için de öğretmenlerin ölçme değerlendirme okuryazarlığı önemlidir. Bu çalışmada, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarlık düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma türü olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada ilk olarak ölçme değerlendirme okuryazarlığı envanteri verileri kullanılarak betimsel analizlerden yararlanılmış ve böylece öğretmenlerin ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyleri ve eksik oldukları yeterlik alanları belirlenmiştir. Buna göre öğretmenlerin ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyi düşük bulunmuştur ve en yüksek performans gösterdikleri yeterlik alanı “öğretim kararlarına uygun ölçme değerlendirme metotlarını seçme”, en düşük performansı gösterdikleri yeterlik alanı “öğrencilerin ölçme değerlendirmesinde kullanılacak geçerli notlandırma sistemini (rubrik) geliştirme” olarak tespit edilmiştir. İkinci olarak öğretmenlerin ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeylerini değişkenler açısından incelerken cinsiyet, öğrenim düzeyi ve hizmet içi eğitim alma durumu için t-testi; mesleki kıdem ve branş değişkenleri için tek yönlü ANOVA hesaplanmıştır. Sonuçta öğretmenlerin ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyleri cinsiyet ve öğrenim düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermezken hizmet içi eğitim alma durumu, mesleki kıdem ve branşa göre anlamlı farklılık göstermektedir. Son olarak bu envanter ile birlikte ortaokul öğretmenlerinden matematik branşında görev yapanlara soru inceleme formu dağıtılmış ve bu forma basit korelasyon analizi yapılarak ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyiyle öğretmenlerin soru hazırlama becerisi arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Neticede öğretmenlerin kazanıma ve sınıf düzeyine uygun soru hazırlama becerisi ile ölçme değerlendirme okuryazarlık düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-10-22T11:31:29Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess