Show simple item record

dc.contributor.advisorHaskan Avcı , Özlem
dc.contributor.authorÇivan , Kübra
dc.date.accessioned2019-09-16T06:09:27Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-30
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8892
dc.description.abstractThis research is a descriptive study examining the attitudes of university students studying in a Psychological Counseling and Guidance Program (PCG). This investigation sought to understand whether demographic characteristics of PCG undergraduate students were related to their attitudes toward seeking help. The sample included 416 students studying in PCG undergraduate programs in state universities in Turkey. The Psychological Assistance Seeking Attitude Scale and Personal Information Form were used to collect information from the participants. Multivariate analysis of variance, Scheffe Test for multiple comparisons, and t-test analysis for independent samples were used. Results indicated that age, grade point average, grade level, type and duration of psychological counseling assistance received, type of help received by individuals who had previously received counseling, and settlement hierarchy of participants, and their families were statistically significant. There was a significant difference between the participants' attitudes to receiving help, gender, the status of having previously received psychological counseling assistance, coming with their own will when choosing the department, finding the department appropriate to their personality, interests and abilities, and being satisfied with the department.tr_TR
dc.description.tableofcontentsçindekiler Öz............................................................................................................................ii Abstract .................................................................................................................. iii Teşekkür.................................................................................................................iv Tablolar Dizini........................................................................................................ vii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini................................................................................ix Bölüm 1 Giriş.......................................................................................................... 1 Problem Durumu................................................................................................. 6 Araştırmanın Amacı ve Önemi ............................................................................ 7 Araştırma Problemi ........................................................................................... 11 Sayıltılar............................................................................................................ 13 Sınırlılıklar......................................................................................................... 13 Tanımlar............................................................................................................ 13 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar............................... 15 Yardım Arama................................................................................................... 15 Psikolojik Yardım Alma Tutumu ........................................................................ 15 Psikolojik Yardım Alma Tutumunu Etkileyen Faktörler...................................... 16 Psikolojik Yardım Alma Tutumu ile İlgili Türkiye’de Yapılmış Araştırmalar........ 20 Psikolojik Yardım Alma Tutumu ile İlgili Uluslararası Literatürde Yapılmış Araştırmalar ...................................................................................................... 23 Bölüm 3 Yöntem................................................................................................... 28 Çalışma Grubu.................................................................................................. 28 Veri Toplama Süreci.......................................................................................... 28 Veri Toplama Araçları ....................................................................................... 28 Verilerin Analizi ................................................................................................. 30 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar.............................................................................. 31 Nicel Bulgular ve Yorumlar................................................................................ 31 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler .................................................................. 51 vi Sonuç................................................................................................................ 51 Tartışma............................................................................................................ 55 Öneriler ............................................................................................................. 73 Kaynaklar ............................................................................................................. 75 EK-A: Etik Komisyonu Onay Bildirimi ................................................................... 91 EK-C: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu........................................ 93 EK-Ç: Thesis Originality Report............................................................................ 94 EK-D: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı.............................................. 95tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYardım aramatr_TR
dc.subjectPsikolojik danışmatr_TR
dc.subjectPsikolojik yardım almaya ilişkin tutumtr_TR
dc.subjectRehberlik ve psikolojik danışmatr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi:Psikoloji.tr_TR
dc.titlePsikolojik Danışman Adaylarının Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutumlarıtr_TR
dc.title.alternativePsychological Help Seeking Attitudes Of Psychological Counselor Candidatestr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma Rehberlik ve Psikolojik Danışma (RPD) lisans programında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin yardım alma tutumlarının incelendiği betimsel bir araştırmadır. Ayrıca RPD lisans öğrencilerinin demografik özelliklerine göre yardım alma tutumu puan ortalamalarında manidar bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmaya Ankara ve İzmir’de bulunan devletüniversitelerinin RPD lisans programında öğrenim gören 416 öğrenci katılmıştır. Veri toplamak amacı ile Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği (PYATÖ) ve Kişisel Bilgi Formu (KBF) kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde çok yönlü varyans analizi (ANOVA), çoklu karşılaştırmalar için scheffe testi ve bağımsız örneklemler için t testi analiz yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların yardım alma tutumlarında yaş, akademik başarı düzeyi, sınıf düzeyi, daha önce aldıkları psikolojik danışma yardımının türü ve süresi, daha önce ailelerinde psikolojik danışma yardımı almış bireylerin aldıkları yardımın türü, katılımcıların ve ailelerinin yaşadıkları yerdeğişkenlerinin manidar bir etkisi olduğu bulunmuştur.Araştırma sonucunda, katılımcıların yardım alma tutumlarının cinsiyet, daha önce psikolojik danışma yardımı almış olma durumu, bölümü seçerken kendi isteği ile gelme durumu, bölümü kendi kişilik, ilgi ve yeteneklerine uygun bulma durumu ve bölümden memnun olma durumu değişkenlerine göre manidar bir fark olduğu bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Counselingtr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record