dc.contributor.advisor | Yağcı , Esed | |
dc.contributor.author | Kılıç Koçak, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T06:08:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-26 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8887 | |
dc.description.abstract | Besides the hardware and software components of the FATİH Project, one of the most important components is the EBA platform where e-content is published. In this platform, there are e-contents for the educational programs. In this study, the e-contents in Biology course were evaluated with teacher opinions. This study is essentially in the screening model. The sample was determined by purposeful sampling, one of the non-random sampling methods. Electronic questionnaire called EBA Course Biology e-Contents Usage Survey developed by researcher was used as data collection tool. Data were analyzed by percentage, frequency and basic statistics. Questionnaires were grouped into three sub-problems. EBA Course biology content usage, need and educational benefit status is high in the 9th and 10th grades while it is quite low in the 11th and 12th grades in percentages. While frequency and need of using video and question solution contents are quite high, question solving takes the last place in terms of being interesting and motivating. Internet infrastructure problems, inadequate course length and internet speed are the main factors affecting EBA Course Usage. In the light of this information, it was concluded that production of different content types should be done in the 11th and 12th class biology course e-contents just like 9th and 10th grades ,and it should be supported with interactive applications, virtual experiments and 3D visuals. It is recommended that in all provinces hardware problems are solved, internet infrastructure and speed problems are eliminated. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İçindekiler
Kabul ve Onay i
Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini vii
Şekiller Dizini viii
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 5
Araştırma Problemi 6
Sayıltılar 6
Sınırlılıklar 6
Tanımlar 7
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli 9
Eğitimde Program Geliştirme 9
Teknoloji 12
Eğitimde Program Geliştirme ve Teknoloji 14
Eğitim Teknolojisi 18
Öğretim Teknolojisi 20
Uzaktan Eğitim 22
İnternet Tabanlı Eğitim 27
FATİH Projesi 28
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) 32
Biyoloji Öğretim Programı 35
İlgili Araştırmalar 39
Bölüm 3 Yöntem 53
Araştırmanın Modeli 53
Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 53
Veri Toplama Süreci 58
Veri Toplama Araçları 60
Verilerin Analizi 62
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 69
Birinci Alt Probleme Yönelik Bulgular ve Yorumlar 69
İkinci Alt Probleme Yönelik Bulgular ve Yorumlar 83
Üçüncü Alt Probleme Yönelik Bulgular ve Yorumlar 96
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 100
FATİH Projesi ve EBA Platformuna Yönelik Öneriler 102
Araştırmacılara Yönelik Öneriler 104
Kaynaklar 105
EK-A: EBA Ders Biyoloji e-içeriklerinin Kullanım Durumu ve İşlevselliğinin Değerlendirilmesi Anketi 110
EK-B: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 118
EK-C: Araştırma İzni ile İlgili Resmi Bakanlık Yazısı 119
EK-Ç: Etik Beyanı 120
EK-D: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 121
EK-E: Thesis Originality Report 122
EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 123 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Öğretim teknolojisi | tr_TR |
dc.subject | Yeğitek | tr_TR |
dc.subject | Eba | tr_TR |
dc.subject | E-içerik | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji dersi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Öğretim (İlkeler ve uygulama) | tr_TR |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Biyoloji Dersi Elektronik İçeriklerinin Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Evaluation Of Electronic Content Of Biology Course In The Ministry Of National Education Information Network (EBA) | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Millî Eğitim Bakanlığı’nın eğitim yaşantılarını ve öğrenme ortamlarını teknolojiyle desteklemek adına başlattığı FATİH Projesinin en önemli bileşenlerinden biri de e-içeriklerin yayımlandığı EBA platformudur. Bu platformda EBA Ders başlığı altında güncellenen eğitim programlarına uygun, ders akışları şeklinde e-içerikler yer almaktadır. Bu çalışmada EBA Ders platformunda Biyoloji dersinde bulunan e-içerikler öğretmen görüşleri ile değerlendirilmiştir. Bu çalışma özü itibariyle tarama modelindedir. Örneklem, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ‘EBA Ders Biyoloji e-içerikleri Kullanım Anketi’ adında elektronik anket kullanılmıştır. EBA Ders platformu Biyoloji dersi e-içeriklerinin; farklı sınıf düzeylerinde ve farklı içerik türlerinde kullanımı ile kullanımını etkileyen etmenler öğretmenlere uygulanan anket ile değerlendirilmiştir. Veriler yüzde, frekans ve temel istatistikler yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada üç alt probleme yönelik olarak anket soruları gruplanmıştır. EBA Ders biyoloji içeriklerinin kullanım durumu, ihtiyaç durumu, eğitsel açıdan fayda durumu, öğrenciler için ilgi çekici/ motivasyon arttırıcı olma durumu ile konuyu açıklamadaki yeterlik durumu 9. ve 10. sınıflarda yüzde olarak yüksek değerlerdeyken, 11. ve 12. sınıflarda yüzde olarak oldukça düşük çıkmıştır. Video ve soru çözümü içeriklerinde kullanma sıklığı ve ihtiyaç durumu oldukça yüksek iken, ilgi çekici /motivasyon arttırıcı olma durumunda soru çözümü son sırada yer almıştır. EBA Ders kullanımına etki eden etmenlerin başında internet alt yapı sorunları, ders süresinin yetersizliği, internet hızı yer almaktadır. Bu veriler ışığında 11. ve 12. sınıf biyoloji dersi e-içeriklerinde farklı içerik türlerinde üretim yapılması, ayrıca etkileşimli uygulamalar, sanal deneyler, 3D görseller ile desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Donanımsal problemlerin tüm illerde giderilerek internet alt yapı ve hız sorunlarının giderilmesi önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.subject.ieee | IEEE Thesaurus Terms::Education | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Curriculum Organization | tr_TR |