Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı , Esed
dc.contributor.authorKılıç Koçak, Pelin
dc.date.accessioned2019-09-16T06:08:37Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-26
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8887
dc.description.abstractBesides the hardware and software components of the FATİH Project, one of the most important components is the EBA platform where e-content is published. In this platform, there are e-contents for the educational programs. In this study, the e-contents in Biology course were evaluated with teacher opinions. This study is essentially in the screening model. The sample was determined by purposeful sampling, one of the non-random sampling methods. Electronic questionnaire called EBA Course Biology e-Contents Usage Survey developed by researcher was used as data collection tool. Data were analyzed by percentage, frequency and basic statistics. Questionnaires were grouped into three sub-problems. EBA Course biology content usage, need and educational benefit status is high in the 9th and 10th grades while it is quite low in the 11th and 12th grades in percentages. While frequency and need of using video and question solution contents are quite high, question solving takes the last place in terms of being interesting and motivating. Internet infrastructure problems, inadequate course length and internet speed are the main factors affecting EBA Course Usage. In the light of this information, it was concluded that production of different content types should be done in the 11th and 12th class biology course e-contents just like 9th and 10th grades ,and it should be supported with interactive applications, virtual experiments and 3D visuals. It is recommended that in all provinces hardware problems are solved, internet infrastructure and speed problems are eliminated.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Kabul ve Onay i Öz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini viii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 5 Araştırma Problemi 6 Sayıltılar 6 Sınırlılıklar 6 Tanımlar 7 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli 9 Eğitimde Program Geliştirme 9 Teknoloji 12 Eğitimde Program Geliştirme ve Teknoloji 14 Eğitim Teknolojisi 18 Öğretim Teknolojisi 20 Uzaktan Eğitim 22 İnternet Tabanlı Eğitim 27 FATİH Projesi 28 EBA (Eğitim Bilişim Ağı) 32 Biyoloji Öğretim Programı 35 İlgili Araştırmalar 39 Bölüm 3 Yöntem 53 Araştırmanın Modeli 53 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 53 Veri Toplama Süreci 58 Veri Toplama Araçları 60 Verilerin Analizi 62 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 69 Birinci Alt Probleme Yönelik Bulgular ve Yorumlar 69 İkinci Alt Probleme Yönelik Bulgular ve Yorumlar 83 Üçüncü Alt Probleme Yönelik Bulgular ve Yorumlar 96 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 100 FATİH Projesi ve EBA Platformuna Yönelik Öneriler 102 Araştırmacılara Yönelik Öneriler 104 Kaynaklar 105 EK-A: EBA Ders Biyoloji e-içeriklerinin Kullanım Durumu ve İşlevselliğinin Değerlendirilmesi Anketi 110 EK-B: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 118 EK-C: Araştırma İzni ile İlgili Resmi Bakanlık Yazısı 119 EK-Ç: Etik Beyanı 120 EK-D: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 121 EK-E: Thesis Originality Report 122 EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 123tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectÖğretim teknolojisitr_TR
dc.subjectYeğitektr_TR
dc.subjectEbatr_TR
dc.subjectE-içeriktr_TR
dc.subjectBiyoloji dersitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::Öğretim (İlkeler ve uygulama)tr_TR
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Biyoloji Dersi Elektronik İçeriklerinin Değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation Of Electronic Content Of Biology Course In The Ministry Of National Education Information Network (EBA)tr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMillî Eğitim Bakanlığı’nın eğitim yaşantılarını ve öğrenme ortamlarını teknolojiyle desteklemek adına başlattığı FATİH Projesinin en önemli bileşenlerinden biri de e-içeriklerin yayımlandığı EBA platformudur. Bu platformda EBA Ders başlığı altında güncellenen eğitim programlarına uygun, ders akışları şeklinde e-içerikler yer almaktadır. Bu çalışmada EBA Ders platformunda Biyoloji dersinde bulunan e-içerikler öğretmen görüşleri ile değerlendirilmiştir. Bu çalışma özü itibariyle tarama modelindedir. Örneklem, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ‘EBA Ders Biyoloji e-içerikleri Kullanım Anketi’ adında elektronik anket kullanılmıştır. EBA Ders platformu Biyoloji dersi e-içeriklerinin; farklı sınıf düzeylerinde ve farklı içerik türlerinde kullanımı ile kullanımını etkileyen etmenler öğretmenlere uygulanan anket ile değerlendirilmiştir. Veriler yüzde, frekans ve temel istatistikler yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada üç alt probleme yönelik olarak anket soruları gruplanmıştır. EBA Ders biyoloji içeriklerinin kullanım durumu, ihtiyaç durumu, eğitsel açıdan fayda durumu, öğrenciler için ilgi çekici/ motivasyon arttırıcı olma durumu ile konuyu açıklamadaki yeterlik durumu 9. ve 10. sınıflarda yüzde olarak yüksek değerlerdeyken, 11. ve 12. sınıflarda yüzde olarak oldukça düşük çıkmıştır. Video ve soru çözümü içeriklerinde kullanma sıklığı ve ihtiyaç durumu oldukça yüksek iken, ilgi çekici /motivasyon arttırıcı olma durumunda soru çözümü son sırada yer almıştır. EBA Ders kullanımına etki eden etmenlerin başında internet alt yapı sorunları, ders süresinin yetersizliği, internet hızı yer almaktadır. Bu veriler ışığında 11. ve 12. sınıf biyoloji dersi e-içeriklerinde farklı içerik türlerinde üretim yapılması, ayrıca etkileşimli uygulamalar, sanal deneyler, 3D görseller ile desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Donanımsal problemlerin tüm illerde giderilerek internet alt yapı ve hız sorunlarının giderilmesi önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Educationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Curriculum Organizationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess