Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeklik, İbrahim
dc.contributor.authorKaya, Özgür Salih
dc.date.accessioned2019-07-26T08:26:43Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-17
dc.identifier.citationKaya, Ö. S. (2019). Geçici koruma statüsünde bulunan Suriyeli üniversite öğrencilerinin göç sürecindeki uyum yaşantıları. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8044
dc.description.abstractThe aim of this research was to examine the adjustment experiences of Syrian university students who are under temporary protection status through their migration process. A qualitative design was utilized. The sample group for the study consisted of 14 interviewees attending to state universities in Ankara 7 of whom are male and 7 female. The data of the research was collected through the semi-structured interviews conducted by the researcher. Four main categories were identified while analysing the process of social inclusion of Syrian university students under temporary protection. These categories were: Life in Syria; Adaptation process in Turkey; Integration in Turkey; and University life. There are twelve themes under these categories. These themes are; (1) childhood stage, (2) pre-war life, (3) effects of war, (4) reasons for migration (5) first experiences, (6) expectations in Turkey, (7) risk factors (8) protective factors (9) future expectations, (10) resilience, (11) sense of exclusion/belonging, (12) facilities at university. Each theme is further divided into subcategories. The findings of the study were dicsussed in accordance with these subcategories. The results point out that the Syrian university students under temporary protection experience a relatively easier and faster process of adjustment compared to other Syrians in Turkey. The effects of war influence the interviewees’ endurance against hardships in Turkey and their integration process in Turkey. Some of the most prominent factors influencing the interviewees’ process of social inclusion in Turkey were their social and psychological supports, individual characteristics, studying at university, and social activities at university.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGeçici koruma statüsünde bulunan Suriyeli üniversite öğrencileritr_TR
dc.subjectGöç süreci
dc.subjectUyum yaşantısı
dc.subjectSosyal uyum
dc.subjectNitel araştırma
dc.subject.lcshEğitim psikolojisi=Education psychology ; Göçmenler=Emigrants ; Suriyeliler=Syrians ; Suriye=Syria ; Üniversite öğrencileri=University students ; Uyum=Adjustment ; Sosyal uyum=Social adjustment ; Göç İdaresi Genel Müdürlüğü=General Directorate of Migration Administration ; Nitel araştırma=Qualitative research ; Fenomenoloji=Phenomenologytr_TR
dc.titleGeçici Koruma Statüsünde Bulunan Suriyeli Üniversite Öğrencilerinin Göç Sürecindeki Uyum Yaşantılarıtr_TR
dc.title.alternativeAdjustment Experiences Of Syrian University Students Who Are Under Temprorary Protection Status Through Their Migration Processtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı geçici koruma statüsünde bulunan Suriyeli üniversite öğrencilerinin göç sürecindeki uyum yaşantılarını incelemktir. Bu amaçla nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara’daki devlet üniversitelerinde eğitim gören 7’si kadın, 7’si erkek 14 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Geçici koruma statüsünde bulunan Suriyeli üniversite öğrencilerinin göç sürecindeki uyum yaşantılarını incelerken dört kategori belirlenmiştir. Bu kategoriler; Suriye’deki yaşam, Türkiye’ye geçiş süreci, Türkiye’ye entegrasyon ve üniversite yaşamıdır. Bu dört kategori içerisinde on iki tema yer almaktadır. Bu temalar; (1) Çocukluk çağı, (2) savaş öncesi yaşantı, (3) savaşın etkileri, (4) geçiş faktörleri, (5) ilk yaşantılar, (6) Türkiye’den beklentiler, (7) risk faktörleri, (8) koruyucu faktörler, (9) gelecek beklentileri, (10) dayanıklılık, (11) dışlanma/aidiyet, (12) üniversitenin imkânlarıdır. Her bir temanın kendine ait alt temaları bulunmaktadır. Araştırma bulguları bu alt temalar kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları geçici koruma altındaki Suriyeli üniversite öğrencilerin diğer Suriyelilere göre daha kolay ve hızlı bir şekilde sosyal uyum sürecini yaşadıklarına işaret etmektedir. Savaşın etkileri katılımcıların Türkiye’de yaşadıkları zor durumlara karşı dayanıklılığını ve Türkiye’ye uyum sürecini etkilemektedir. Katılımcıların Türkiye’ye sosyal uyumunu etkileyen en önemli faktörlerden bazıları sosyal ve psikolojik destek kaynakları, bireysel özellikler, üniversite eğitimi almak, üniversitedeki sosyal faaliyetlerdir.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.identifier.ORCID0000-0001-8535-290Xtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster