Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErkan, Nefise Semra
dc.contributor.authorTopcu Bilir, Zeynep
dc.date.accessioned2019-03-28T10:44:19Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-01-14
dc.identifier.citationTOPCU BİLİR, Z.(2019). Yaşam becerileri programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algıları ve sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6291
dc.description.abstractThis research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up test model with control group was used in the research. The study group of the research consists of five years old 41 children who goes to independent preschools registered to Düzce Provincial Directorate of National Education. Early Childhood Life Skills Scale, which is developed by the researcher is used to determine life skill levels of children. Demoulin Self-Concept Scale for Children is used to determine self-perception levels of children and Marmara Scale of Social and Emotional Adaptation 5 years form used to determine social emotional adaptation levels. Data collections tools are implemented before and after the experimental process. It was implemented again to experimental group 4 weeks after the end of education program. Data were analyzed with SPSS 21 software package. frequency (f) and percentage (%) are used in description of demographic information. The normality tests of the data were analyzed by the Shapiro-Wilk Test. The differences between the two groups that did not come from the normal distribution were analyzed by Mann Whitney U and the differences between the dependent variables that were not from the normal distribution were examined by Wilcoxon Test. At the end of the research, it is found that life skills program implemented on children in the experimental group created a statistically significant difference on children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz Abstract Teşekkür Tablolar Dizini Şekiller Dizini Simgeler ve Kısaltmalar Dizini Bölüm 1 Giriş Problem Durumu Araştırmanın Amacı ve Önemi Araştırma Problemi Sayıltılar Sınırlılıklar Tanımlar Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar Yaşam Becerileri Kavramına Genel Bir Bakış Yaşam Becerileri Eğitiminin Önemi ve Yaşam Becerileri Eğitim Uygulamaları Erken Çocuklukta Yaşam Becerilerinin Gelişimi Erken Çocuklukta Yaşam Becerilerinin Gelişimine Etki Eden Faktörler Benlik Kavramı ve Benlik Algısının Önemi Erken Çocuklukta Benlik Algısının Gelişimini Erken Çocuklukta Benlik Algısını Etkileyen Etmenler Sosyal Duygusal Uyum ve Önemi Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Uyumun Gelişimi Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Uyumu Etkileyen Etmenler İlgili Araştırmalar Bölüm 3 Yöntem Araştırmanın Yöntemi Araştırmanın Çalışma Grubu Veri Toplama Süreci Veri Toplama Araçları Verilerin Toplanması Verilerin Analizi Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler Sonuçlar Tartışma Öneriler Kaynaklar. EK- A: Çocuk-Veli Gönüllü Katılım Formu EK- B: Çocuk ve Ebeveyn Demografik Bilgi Formu EK- C: Beş Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal-Duygusal Uyum Ölçeği (MASDU) Kullanım İzni EK –D: Demoulin Çocuklar İçin Benlik Algısı Testi (5-6 Yaş ) Kullanım İzni EK- E: Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Ölçeği Örnek Maddeleri EK- F: Yaşam Becerileri Programı Kazanım ve Göstergeleri EK- G : Erken Çocukluk Yaşam Becerilerinin Kazanıma İlişkin Yeterlilikler EK- H: Yaşam Becerileri Programı Etkinlik Takvimi EK- I: Etkinliklerin Desteklediği Yaşam Becerilerine Yönelik Çizelge EK-İ: Yaşam Becerileri Programı Etkinlik Örnekleri EK- J: Etik Komisyonu Onay Bildirimi EK-K: Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama İzni EK-L: Etik Beyan EK-M: Yüksek Lisans/Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu EK-N: Thesis/Dissertation Originality Report EK-O: Yayımlama ve Fikri Mülkiyet Hakları Beyanıtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErken çocukluk eğitimitr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectYaşam becerileri programıtr_TR
dc.subjectBenlik algısıtr_TR
dc.subjectSosyal duygusal uyumtr_TR
dc.subjectYaşam becerisitr_TR
dc.titleYaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Life Skills Programme On Five Years Old Chıldren’s Life Skills, Self Perception And Social Emotion Adaptationtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, Yaşam Becerileri Programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algıları ve sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test, son test ve izleme testli kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bağımsız anaokullarına giden beş yaş grubu, 22’si deney (12 kız, 10 erkek), 19’u kontrol (10 kız, 9 erkek) olmak üzere toplam 41 çocuk oluşturmuştur. Çocukların yaşam beceri düzeylerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Ölçeği, benlik algı düzeylerini belirlemek için Demoulin Çocuklar İçin Benlik Algı Testi ve sosyal duygusal uyum düzeylerini belirlemek için de Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği 5 yaş formu kullanılmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlem öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Deney grubuna eğitim programının bitiminden 4 hafta sonra üç ölçme aracı yeniden uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, demografik bilgilerin betimlenmesinde; frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Verilere ilişkin normallik testleri Shapiro-Wilk Testi aracılığı ile analiz edilmiştir. Normal dağılımdan gelmeyen ikili gruplar arasındaki farklılıklar Mann Whitney U, normal dağılımdan gelmeyen bağımlı değişkenler arasındaki farklılık ise Wilcoxon Testi ile incelenmiştir. Araştırma sonunda deney grubu çocuklara uygulanan Yaşam Becerileri Programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algı ve sosyal duygusal uyum düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık yarattığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Öğretmenliğitr_TR
dc.contributor.authorID10239316tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster