dc.contributor.advisor | Erkan, Nefise Semra | |
dc.contributor.author | Topcu Bilir, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2019-03-28T10:44:19Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-01-14 | |
dc.identifier.citation | TOPCU BİLİR, Z.(2019). Yaşam becerileri programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algıları ve sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/6291 | |
dc.description.abstract | This research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up test model with control group was used in the research. The study group of the research consists of five years old 41 children who goes to independent preschools registered to Düzce Provincial Directorate of National Education. Early Childhood Life Skills Scale, which is developed by the researcher is used to determine life skill levels of children. Demoulin Self-Concept Scale for Children is used to determine self-perception levels of children and Marmara Scale of Social and Emotional Adaptation 5 years form used to determine social emotional adaptation levels. Data collections tools are implemented before and after the experimental process. It was implemented again to experimental group 4 weeks after the end of education program. Data were analyzed with SPSS 21 software package. frequency (f) and percentage (%) are used in description of demographic information. The normality tests of the data were analyzed by the Shapiro-Wilk Test. The differences between the two groups that did not come from the normal distribution were analyzed by Mann Whitney U and the differences between the dependent variables that were not from the normal distribution were examined by Wilcoxon Test. At the end of the research, it is found that life skills program implemented on children in the experimental group created a statistically significant difference on children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Öz
Abstract
Teşekkür
Tablolar Dizini
Şekiller Dizini
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini
Bölüm 1 Giriş
Problem Durumu
Araştırmanın Amacı ve Önemi
Araştırma Problemi
Sayıltılar
Sınırlılıklar
Tanımlar
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar
Yaşam Becerileri Kavramına Genel Bir Bakış
Yaşam Becerileri Eğitiminin Önemi ve Yaşam Becerileri Eğitim Uygulamaları
Erken Çocuklukta Yaşam Becerilerinin Gelişimi
Erken Çocuklukta Yaşam Becerilerinin Gelişimine Etki Eden Faktörler
Benlik Kavramı ve Benlik Algısının Önemi
Erken Çocuklukta Benlik Algısının Gelişimini
Erken Çocuklukta Benlik Algısını Etkileyen Etmenler
Sosyal Duygusal Uyum ve Önemi
Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Uyumun Gelişimi
Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Uyumu Etkileyen Etmenler
İlgili Araştırmalar
Bölüm 3 Yöntem
Araştırmanın Yöntemi
Araştırmanın Çalışma Grubu
Veri Toplama Süreci
Veri Toplama Araçları
Verilerin Toplanması
Verilerin Analizi
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar
Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular
İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular
Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler
Sonuçlar
Tartışma
Öneriler
Kaynaklar.
EK- A: Çocuk-Veli Gönüllü Katılım Formu
EK- B: Çocuk ve Ebeveyn Demografik Bilgi Formu
EK- C: Beş Yaş Çocukları İçin Marmara Sosyal-Duygusal Uyum Ölçeği (MASDU) Kullanım İzni
EK –D: Demoulin Çocuklar İçin Benlik Algısı Testi (5-6 Yaş ) Kullanım İzni
EK- E: Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Ölçeği Örnek Maddeleri
EK- F: Yaşam Becerileri Programı Kazanım ve Göstergeleri
EK- G : Erken Çocukluk Yaşam Becerilerinin Kazanıma İlişkin Yeterlilikler
EK- H: Yaşam Becerileri Programı Etkinlik Takvimi
EK- I: Etkinliklerin Desteklediği Yaşam Becerilerine Yönelik Çizelge
EK-İ: Yaşam Becerileri Programı Etkinlik Örnekleri
EK- J: Etik Komisyonu Onay Bildirimi
EK-K: Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü Uygulama İzni
EK-L: Etik Beyan
EK-M: Yüksek Lisans/Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu
EK-N: Thesis/Dissertation Originality Report
EK-O: Yayımlama ve Fikri Mülkiyet Hakları Beyanı | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Erken çocukluk eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | tr_TR |
dc.subject | Yaşam becerileri programı | tr_TR |
dc.subject | Benlik algısı | tr_TR |
dc.subject | Sosyal duygusal uyum | tr_TR |
dc.subject | Yaşam becerisi | tr_TR |
dc.title | Yaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of Life Skills Programme On Five Years Old Chıldren’s Life Skills, Self Perception And Social Emotion Adaptation | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, Yaşam Becerileri Programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algıları ve sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test, son test ve izleme testli kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bağımsız anaokullarına giden beş yaş grubu, 22’si deney (12 kız, 10 erkek), 19’u kontrol (10 kız, 9 erkek) olmak üzere toplam 41 çocuk oluşturmuştur. Çocukların yaşam beceri düzeylerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen Erken Çocukluk Yaşam Becerileri Ölçeği, benlik algı düzeylerini belirlemek için Demoulin Çocuklar İçin Benlik Algı Testi ve sosyal duygusal uyum düzeylerini belirlemek için de Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği 5 yaş formu kullanılmıştır. Veri toplama araçları deneysel işlem öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Deney grubuna eğitim programının bitiminden 4 hafta sonra üç ölçme aracı yeniden uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, demografik bilgilerin betimlenmesinde; frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Verilere ilişkin normallik testleri Shapiro-Wilk Testi aracılığı ile analiz edilmiştir. Normal dağılımdan gelmeyen ikili gruplar arasındaki farklılıklar Mann Whitney U, normal dağılımdan gelmeyen bağımlı değişkenler arasındaki farklılık ise Wilcoxon Testi ile incelenmiştir. Araştırma sonunda deney grubu çocuklara uygulanan Yaşam Becerileri Programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algı ve sosyal duygusal uyum düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık yarattığı tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10239316 | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |