dc.contributor.advisor | Gürçay, Deniz | |
dc.contributor.author | Gülbaş, Etna | |
dc.date.accessioned | 2019-03-04T06:06:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-01-31 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/6000 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effects of Modeling Based Argumentation (MBA) method on subject of magnets in the physical learning environment on students' nature of science conceptions, modeling and argumentation levels and their disciplinary and epistemic engagement levels. This study was carried out with the 23 eleventh grade students who took the physics course of Anatolian High School in Batman. In the study, eleventh grade physics course, magnets topic in Electric and Magnetism unit were instructed based on MBA method. Handouts on Modeling Based Argumentation Activities, Nature of Science Questionnaire, Students' Opinions about Modeling Based Argumentation Questionnaire were used as data collection tools in the study. Handouts on Modeling Based Argumentation Activities, Model Design Information Booklet, Students' Opinions about Modeling Based Argumentation Questionnaire which used during instruction, were developed by the researcher. During 10 weeks of instruction students were assigned to five groups and those group works were recorded using a camera, tablet and voice recorder. Content analysis was done because the data obtained were qualitative data. In the study, it was observed that both the levels of modeling and argumentation and the levels of disciplinary and epistemic engagement involvement of students in physics lessons where MBA method used and the opinions of the nature of science improved over time. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Modelleme | |
dc.subject | Argümantasyon | |
dc.subject | Disiplinel katılım | |
dc.subject | Epistemik katılım | |
dc.subject | Bilimin doğası | |
dc.title | Modelleme Tabanlı Argümantasyonun Öğrencilerin Bilimin Doğasını Kavramalarına Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, mıknatıslar konusunun işlendiği fizik öğrenme ortamında Modelleme Tabanlı Argümantasyon (MTA) yönteminin öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili kavramalarına, model ve argümantasyon oluşturma düzeylerine ve disiplinel ve epistemik katılım düzeylerine etkilerini incelemektir. Araştırma Batman il merkezindeki bir Anadolu Lisesi’nin 11. sınıfında öğrenim gören ve fizik dersi alan 23 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, 11. sınıf fizik dersi Elektrik ve Manyetizma ünitesinde yer alan mıknatıslar konusu, MTA yöntemine dayalı olarak işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Modelleme Tabanlı Argümantasyon Aktiviteleri Çalışma Yaprakları, Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi, Öğrencilerin Modelleme Tabanlı Argümantasyon Yöntemine İlişkin Görüşleri Anketi kullanılmıştır. Dersin işlenmesi sırasında kullanılan Modelleme Tabanlı Argümantasyon Aktiviteleri Çalışma Yaprakları, Model Tasarım Bilgi Kitapçığı ve Öğrencilerin Modelleme Tabanlı Argümantasyon Yöntemine İlişkin Görüşler Anketi araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. 10 hafta süren uygulamalar sırasında öğrenciler beş gruba ayrılmış, uygulamalar kamera, tablet ve ses kayıt cihazı kullanarak kayıt altına alınmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler nitel veriler olduğu için içerik analizleri yapılmıştır. Çalışmada, MTA yöntemi ile işlenen fizik dersleri sırasında öğrencilerin model ve argümantasyon oluşturma düzeylerinin, disiplinel ve epistemik katılım düzeylerinin ve bilim doğasına ilişkin görüşlerinin zamanla gelişme gösterdiği gözlemlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-09-06T06:06:32Z | |