dc.contributor.advisor | Feyzoğlu ,Tuğrul Emre | |
dc.contributor.author | Pişken , Servet | |
dc.date.accessioned | 2019-02-25T11:42:51Z | |
dc.date.issued | 2019-01 | |
dc.date.submitted | 2019-01-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5977 | |
dc.description.abstract | The subject of the image, which is deeply studied in the field of art, is actually a phenomenon used unconsciously in all its vital activities. Therefore, the image within the scope of this study; not only in the field of art but also with the help of general definitions and semantics.
When we look at the different art definitions that have been made for centuries, it has been concluded that the image, in general, is thought to be a simulated or a simulation and is the reflection of the original. Therefore, in order to define the image, the reflection theory is need to explored in the context of the image is the reflection of the original.
Within the scope of the researches that constitute this study report, besides the artistic activities that process the concept of image, it has been revealed that the learning process of the people is an important factor and this process has been investigated. The reflections of the subjects acquired from daily life on the artistic activities were examined on the related works and it was stated that the way in which the image was handled differed especially in the twentieth century. In addition, the performances of the acquired information from different angles were interpreted using photographs, ceramics, glass and mixed materials. In particular, it has been concluded that the images created through the rhetorical influences on the learning process have changed to the present day, which may aim to provide a more specific social consciousness to the students who receive art education. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY i
BİLDİRİM ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii
ETİK BEYAN iv
TEŞEKKÜR v
ÖZET vi
ABSTRACT vii
İÇİNDEKİLER viii
GÖRSELLER ix
GİRİŞ 1
1. BÖLÜM 3
YANSIMA KAVRAMI 3
1.1. YANSIMA 3
1.2. YANSI KURAMI 4
1.2.1 İMGE KURAMI 6
1.3. İMGE 7
1.4. İMGELEM 9
2. BÖLÜM 10
DÖNÜŞÜM 10
2.1. NESNEL GERÇEKLİĞİN DÖNÜŞÜMÜ 10
2.2 KOLEKTİF İMGELEM 22
3. BÖLÜM 36
YANSIMA KAVRAMI ÜZERİNDEN İMGENİN OLUŞUMU 36
3.1. MADDESEL OLANIN ANSAL OLANA DÖNÜŞÜMÜ 36
3.1.2. PAREİDOLİK İMGELEM 40
3.2. DÜZEN-DÜZENSİZLİK 44
SONUÇ 52
KAYNAKÇA 54
İNTERNET KAYNAKLARI 57
EK 1 = TURNİTİN RAPORU 60
YANSIMA KAVRAMI ÜZERİNDEN İMGENİN OLUŞUMU 60 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yansıma | |
dc.subject | Kuram | |
dc.subject | İmgelem | |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Süreç | |
dc.subject | Plastik Sanatlar | |
dc.subject | Dönüşüm | |
dc.subject | İmge | |
dc.title | Yansıma Kavramı Üzerinden İmgenin Oluşumu | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat alanında derin bir şekilde irdelenen imge konusu, aslında insanın tüm yaşamsal faaliyetleri içinde farkında olmadan kullandığı bir olgudur. Bu nedenle, bu çalışma kapsamında imge; sadece sanat alanında değil aynı zamanda genel tanımlama ve anlamlandırmalarıyla da incelenmeye çalışılmıştır.
Yüzyıllardır yapılmış olan farklı sanat tanımlarına bakıldığında, genel olarak imgenin, bir taklit veya bir benzetim olarak düşünüldüğü ve asıl olanın yansıması olduğu sonucuna varıldığı görülmektedir. O halde imgenin asıl olanın yansıması olması bağlamında, imgeyi tanımlayabilmek amacıyla ‘‘yansıma’’ kuramının da araştırılmasına gereksinim duyulmuştur.
Bu çalışma raporunu oluşturan araştırmalar kapsamında, imge kavramını işleyen sanatsal faaliyetlerin yanı sıra, bu kapsamda insanın öğrenme sürecinin de önemli bir etken olduğu ortaya çıkmış ve bu süreç de araştırılmıştır. Günlük yaşamın içinden edinilen konuların sanatsal faaliyetlere yansıması, ilgili eserler üzerinde incelenmiş ve imgenin ele alınış biçiminin, özellikle yirminci yüzyılda ne gibi temalara yönelik farklılaştığı belirtilmiştir. Bunlara ek olarak, edinilen bilgilerin farklı açılardan edimleri, fotoğraf,seramik, cam ve karışık malzemeler kullanılarak yorumlanmıştır. Özellikle öğrenme sürecine etki ettiği yansımalar vasıtasıyla oluşturulan imgelerin, günümüze kadar nasıl değişiklik gösterdiği sonucuna varılmıştır ki bu da sanat eğitimi alan öğrencilere daha özgün bir toplumsal bilinç kazandırmayı hedefleyebilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10232403 | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |