Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeçken, Nilgün
dc.contributor.authorCeylan, Nazan
dc.date.accessioned2019-01-15T06:07:55Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-12-23
dc.identifier.citationCeylan, N. (2018). Bilgisayar animasyonları destekli 5E öğrenme modelinin “Tepkimelerde Hız ve Denge” konusunda akademik başarı üzerine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5694
dc.description.abstractThis study aimed to develop animation and educational computer games supported teaching material based on the 5E learning model for “Velocity and Balance in Reactions” which is included in eleventh-grade Chemistry courses in secondary schools. Furthermore, the aim is to determine the extent this material contributes to the academic success of students. A mixed method of qualitative and quantitative data collection methods was used. Static group pre- and post-test experimental methods and pre- and post-test control group random methods were used for the quantitative part. Semi-structured interview techniques were used for the qualitative part. Ninety-nine 11th grade students from Eskişehir Anatolian High School, Sivrihisar Fahri Keskin Science High School, and SEV Muzaffer Demir Anatolian High School participated in the study. The concept “Velocity and Balance in Reactions” was presented through software for the experimental group and through traditional methods for the control group. Data were collected using “Balance Success Test in Chemical Reactions” and “Semi-Structured Interview Questions”. Data was analyzed using dependent and independent sample t-test and qualitative analysis methods. Based on analyses, there was a significant difference between post-test scores of “Balance Success Test in Chemical Reactions” of both experimental and control groups of the three participating schools. Consequently, students were more successful in academic achievement according to a traditional approach on the “Velocity and Balance in Reactions” concept using material supported by animation and educational computer games developed on the 5E learning model. Semi-structured interview results indicated that students had mostly positive views about the material.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini viii Şekiller Dizini x Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xi Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 7 Araştırma Problemi 8 Sayıltılar 9 Sınırlılıklar 9 Tanımlar 10 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 12 Eğitim, Öğretim ve Öğrenme 12 Eğitim Teknolojisi ve Öğrenme 15 Öğretim Teknolojisi ve Öğrenme 18 Fen Eğitimi ve Amacı 18 Kimya Eğitimi ve Amacı 20 Kimya Öğretiminde Kullanılan Yaklaşımlar 21 Geleneksel Yaklaşım 22 Yapılandırmacılık (Constructivisim) 25 Yapılandırmacılıkta Öğrenme Döngüsü (Halkası) Modeli 36 3E Öğrenme Modeli 37 5E Öğrenme Modeli 38 Bilgisayar Destekli Öğretim 49 Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları (Programları) 52 Bilgisayar Destekli Öğretim ve Animasyon 61 Fen Bilimleri ve Kimya Öğretiminde Animasyonun Önemi 64 Bilgisayar Destekli Öğretimin Yararları 66 Bilgisayar Destekli Öğretimin Sınırlılıkları 68 Bilgisayar Destekli Öğretimine Yöneltilen Eleştiriler 68 Fen Eğitimi ve Kimya Eğitimi Alanlarında Yapılandırmacılık ve Öğrenme Modelleri ile İlgili Yapılan Çalışmalar 70 Fen Eğitimi ve Kimya Eğitimi Alanlarında Bilgisayar Destekli Eğitim, Animasyon ve Eğitsel Bilgisayar Oyunları ile İlgili Yapılan Çalışmalar 86 Bölüm 3 Yöntem 102 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 102 Çalışmanın Değişkenleri 104 Tepkimelerde Hız ve Denge Yazılımını Hazırlama Süreci 104 Veri Toplama Araçları ve Süreci 122 Verilerin Analizi 128 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 129 Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 129 İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 130 Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 132 Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 133 Beşinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 135 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 153 Sonuç ve Tartışma 153 Öneriler 157 Kaynaklar 160 EK-A: Kimyasal Tepkimelerde Denge Başarı Testi 193 EK- B: Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Soruları 198 EK-C: Bazı Öğrencilerin Kimyasal Tepkimelerde Denge Başarı Testi ve Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Sorularına Verdiği Cevaplar 199 EK-D: Hacettepe Üniversitesi Enstitü İzni 223 EK-E: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 224 EK-F: MEB İzni 225 EK-G: Etik Beyanı 232 EK-H: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu 233 EK-I: Dissertation Originality Report 234 EK-İ: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 235tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKimya Öğretimi
dc.subjectYapılandırmacılık
dc.subject5E Öğrenme Modeli
dc.subjectAnimasyon
dc.subjectTepkimelerde Hız ve Denge
dc.subjectSanal Laboratuvar
dc.subjectEğitsel Bilgisayar Oyunları
dc.titleBilgisayar Animasyonları Destekli 5E Öğrenme Modelinin “Tepkimelerde Hız Ve Denge” Konusunda Akademik Başarı Üzerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of 5E Learning Cycle Model Accompanied With Computer Animations On Academic Achievement İn The Subject Of ‘Reaction Rates And Chemical Equilibrium’eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı; orta öğretim kurumlarında Kimya dersi kapsamında 11. sınıf öğretim programında yer alan “Tepkimelerde Hız ve Denge” konusuna yönelik 5E öğrenme modeli esas alınarak animasyon ve eğitsel bilgisayar oyunu destekli öğretim materyali geliştirmek ve geliştirilen bu materyalin ders anlatımlarında kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin birlikte ele alındığı karma araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda statik grup ön test-son test deneysel desen ve ön-test son-test kontrol gruplu seçkisiz desen, nitel boyutunda ise yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu çalışma Eskişehir Anadolu Lisesi, Sivrihisar Fahri Keskin Fen Lisesi ve SEV Muzaffer Demir Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören toplam 99 11. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney gruplarında söz konusu ünite “Tepkimelerde Hız ve Denge” yazılımı ile kontrol gruplarında ise geleneksel yöntemle işlenmiştir. Çalışmada veriler “Kimyasal Tepkimelerde Denge Başarı Testi” ve “Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Soruları” ile toplanmış ve elde edilen verilerin analizi bağımlı, bağımsız örneklem t-testi ve nitel analiz yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; üç uygulama okulundaki kontrol ve deney gruplarının “Kimyasal Tepkimelerde Denge Başarı Testi” son test puanları arasındaki farklılık istatistiksel açıdan anlamlıdır. Bu anlamlı farklılıktan yola çıkarak 5E öğrenme modeline göre geliştirilen, animasyon ve eğitsel bilgisayar oyunu destekli materyalin Tepkimelerde Hız ve Denge konusunda geleneksel yaklaşıma göre öğrencilerin akademik başarılarında daha etkili olduğu yorumu yapılabilir. Yarı-yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre ise genel olarak öğrencilerin geliştirilen materyalle ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster