Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuranlı, Necla
dc.contributor.authorKonak, Zeynep Mevhibe
dc.date.accessioned2018-12-07T08:44:13Z
dc.date.issued2018-11
dc.date.submitted2018-10-26
dc.identifier.citationAgan, C. (2016). Türkçe derlemler için sözdizimsel görselleştirme ve sorgulama aracı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Altun, M., Arslan, Ç., & Yazgan, Y. (2004). Lise matematik ders kitaplarının kullanım şekli ve sıklığı üzerine bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 131-147. Atasoy, G., Yıldız, İ., & Çakır, Ö. (2016). Köy enstitüsü öğretim programının söyleminin derlem temelli incelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-31. Bakar, E., Keleş, Ö., & Koçakoğlu, M. (2008). Öğretmenlerin MEB 6. sınıf fen ve teknoloji dersi kitap setleriyle ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 41-50. Başer, N. (2012). A case study of elementary mathematics teachers’ views of their and students’ textbook usage and of mathematics textbooks’ characteristics (Unpublished Master’s Thesis). Middle East Technical Unıversity, Ankara. Canibey, K. (2013). Yeni matematik öğretim programında benimsenen ölçme ve değerlendirme anlayışının 9. sınıf matematik ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Creswell, J.W. (2012). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative research (4. Edition). Boston: Pearson Education Inc. Çelik, S. (2012, Ağustos). Eğitim özel derlemine ait söylem çözümlemeleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 13(2), 205- 230. Çetinkaya, S. (2009). Öss'de sorulan Türkçe sorularının taksonomik açıdan değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Çinar, K. (2015). A corpus-based approach to turkısh efl textbook evaluatıon: sıngle word and four-word lexıcal bundle frequency (Unpublished Master’s Thesis). Yeditepe University, İstanbul. 49 Dursun, A. (2014). Ygs 2013 matematik soruları ile ortaöğretim 9.sınıf matematik sınav sorularının Bloom Taksonomisi ve öğretim programına göre değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Kavcar, N., Koyuncu, K., Usta, Z.S., & Yalçın, T. (2014). Lise fizik kitaplarındaki madde ve özellikleri ile kuvvet ve hareket üniteleri üzerine bir inceleme. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 37, 58-81. Kaya, İ. (2014). 2010-2013 yıllarında uygulanan Ygs ve Lys tarih sorularının ortaöğretim tarih dersi öğretim programları açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Keleş, T., & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2015). 2006-2012 yılları arasında yapılan Öss, Ygs ve Lys matematik ve geometri sorularının Bloom Taksonomisinin bilişsel süreç boyutuna göre incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(3), 532-552. Kerpiç, A., & Bozkurt, A. (2011). Etkinlik tasarım ve uygulama prensipleri çerçevesinde 7.sınıf matematik ders kitabı etkinliklerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16(8), 303- 318. Kurtoğlu, Ö. (2013). A corpus based discourse analysis:the properties of texts in Turkish textbooks for primary and secondary schools (Unpublished Doctoral Thesis). Mersin University, Mersin. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Ders kitapları ve eğitim araçları yönetmeliği. Mayıs 2018 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27449_0.html adresinden erişildi. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2017). 2017 Lisans Yerleştirme Sınav Sonuçları. Temmuz 2017 tarihinde http://www.osym.gov.tr/ adresinden erişildi. Semerci, Ç. (2004). İlköğretim Türkçe ve Matematik Ders Kitaplarını Genel Değerlendirme Ölçeği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 28(1), 49-54. 50 Şahin, S., & Turanlı, N. (2005). Liselerde okutulmakta olan lise I.sınıf matematik kitaplarının değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25(2), 327-341. Şengören Kaya, S., Tanel, R., Benli Yıldırım, A., & Kavcar, N. (2015). Fizik öğretmenlerinin 9.sınıf fizik kitabına ilişkin görüşleri: İzmir örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9(1), 224-245. Tahiroğlu, T. (2010).Bilgisayar destekli sözlük bilimi çalışmalarında derleme sözlüğü veri tabanı örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana. Turanlı N., Kıran, A., Eş, A.H., & Coşkun, M. (2017). Ulusal ve uluslararası matematik sınav sorularının karşılaştırılmalı olarak anlaşılırlığının incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research 3(5), 1892-1903. Türk Dil Kurumu. Ocak 2018 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/ adresinden erişildi. Uzuner, S., Aktaş, E., & Albayrak, L. (2010). Türkçe 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarının görseller (illüstrasyonlar) açısından değerlendirilmesi. TÜBAR 27, 721-733. Ünsal, Y., & Güneş B. (2002). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB ilköğretim 4. sınıf fen bilgisi ders kitabına fizik konuları yönünden eleştirel bir bakış. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22(3), 107-120. Vural, R., & Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örnek olay (vaka) çalışmaları: tanımı, türleri, aşamaları ve raporlaştırılması. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi 6(10), 25-38. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5430
dc.description.abstractIn this study, 11th and 12th grade advanced mathematics textbooks and 2017 Undergraduate Placement Exam (LYS) mathematics questions were examined in terms of language, content and word frequency. In the study, a mixed method with the use of qualitative and quantitative methods was preferred. For the purpose of the study, mathematics books and LYS math questions were examined in terms of language and content by using descriptive analysis. When the textbooks were analyzed in terms of language and content, it was observed that the 11th grade mathematics textbook was prepared quite well, while the 12th grade mathematics textbook had some shortcomings. The most frequently used words in the 11th and 12th grade advanced mathematics textbooks were analyzed with the AntConc indexer. The texts in the textbooks and the LYS mathematical questions were preserved in plain text and the words used frequently with the AntConc indexer were determined. The words obtained here were evaluated according to percentage and frequency distribution. In both books, it was concluded that the basic concepts of the units are the most frequently used words on the basis of the unit. In addition, the daily life words in the units were also investigated. In this direction, the daily life words in the books have been observed to be used in the stories and exercises that may be of interest to the students.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ............................................................................................................................ ii Abstract .................................................................................................................. iii Teşekkür................................................................................................................. iv Tablolar Dizini ........................................................................................................ vii Şekiller Dizini ........................................................................................................ viii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini ................................................................................. x Bölüm 1 Giriş ......................................................................................................... 1 Problem Durumu ................................................................................................. 3 Araştırmanın Amacı ve Önemi ............................................................................ 4 Araştırma Problemi ............................................................................................. 5 Sayıltılar .............................................................................................................. 5 Sınırlılıklar ........................................................................................................... 5 Tanımlar .............................................................................................................. 6 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar ................................. 7 Araştırmanın Kuramsal Temeli ............................................................................ 7 İlgili Çalışmalar .................................................................................................... 8 Bölüm 3 Yöntem ................................................................................................... 13 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi .................................................................... 13 Veri Toplama Süreci .......................................................................................... 13 Veri Toplama Araçları ....................................................................................... 13 Verilerin Analizi ................................................................................................. 14 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar .............................................................................. 15 11. Sınıf Matematik Ders Kitabının İçerik Açısından İncelenmesi ..................... 15 12. Sınıf Matematik Ders Kitabının İçerik Açısından İncelenmesi ..................... 17 2017 LYS Matematik Sorularının İçerik Açısından İncelenmesi ........................ 19 11. Sınıf Matematik Ders Kitabında Kullanılan Kelimelerin Sıklığı .................... 19 vi 12. Sınıf Matematik Ders Kitabında Kullanılan Kelimelerin Sıklığı .................... 34 2017 LYS Matematik Sorularının Kelime Sıklığı ............................................... 43 11. ve 12. Sınıf Matematik Ders Kitaplarında En Sık Kullanılan Sözcükler ile 2017 LYS Matematik Sorularında En Sık Kullanılan Sözcükler Arasındaki Benzerlikler ve Farklılıklar ................................................................................. 43 Bölüm 5 Sonuç ve Öneriler .................................................................................. 45 Sonuç ................................................................................................................ 45 Öneriler ............................................................................................................. 47 Kaynaklar ............................................................................................................. 48 EK-A: Etik Komisyonu Onay Bildirimi ................................................................... 51 EK-B: Etik Beyanı ................................................................................................. 52 EK-C: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu ........................................ 53 EK-Ç: Thesis Originality Report ............................................................................ 54 EK-D: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı .............................................. 55tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject11-12. Sınıf Ders Kitapları
dc.subjectLYS
dc.subjectMatematik
dc.subjectSözcük Sıklığı
dc.subjectKitap İnceleme
dc.titleLys Matematik Sorularının Ve 11-12. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Dil-İçerik Açısından İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada 11 ve 12. sınıflarda okutulan ileri düzey matematik ders kitapları ile 2017 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) matematik soruları dil, içerik ve sözcük sıklığı açısından incelenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma bir yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda matematik kitapları ve LYS matematik soruları betimsel analiz kullanılarak dil ve içerik bakımından incelenmiştir. Ders kitapları dil ve içerik açısından incelendiğinde 11. sınıf matematik ders kitabının oldukça iyi hazırlandığı gözlenirken, 12. sınıf matematik ders kitabının bazı eksiklikleri olduğu gözlemlenmiştir. 11 ve 12. sınıf ileri düzey matematik ders kitaplarında en sık kullanılan sözcükler ise AntConc dizinleyicisi ile çözümlenmiştir. Ders kitaplarındaki metinler ve LYS matematik sorularının özgünlükleri korunarak düz metin haline getirilmiş ve AntConc dizinleyicisi ile sık kullanılan sözcükler belirlenmiştir. Buradan elde edilen sözcükler yüzde ve frekans dağılımına göre değerlendirilmiştir. Her iki kitapta da ünitelerin temel kavramları, ünite bazında en sık kullanılan kelimeler olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla beraber ünitelerde yer alan günlük hayat kelimeleri de araştırılmıştır. Bu doğrultuda kitaplarda yer alan günlük hayat kelimeleri öğrencilerin ilgisini çekebilecek hikaye ve alıştırmalarda kullanıldığı gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID10222304tr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2019-06-11T08:44:13Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster