Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTerviel, Candan
dc.contributor.authorİnan, Hasan Basri
dc.date.accessioned2018-11-02T12:20:31Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-09-28
dc.identifier.citationADALAN, İlgi; “Heykel ve Seramik”, Galeri Rehber ve Güzel Sanatlar Dergisi, Sayı:2, s. 90 Sanat Dergisi-Sayı 24/Sayfa 36 http://dergipark.gov.tr/ataunigsfd/issue/2612/33627, 1989. AKTUĞ, Canan Atalay “Betty Woodman’ın Seramiklerinde Resim, Heykel ve Mimarinin Birlikteliği” Seramik Türkiye No.25, s. 118.119.120. Nisan- Haziran/2008http://www.serfed.com/seramik-turkiye-dergisi ALTINTAŞ, Osman. “Matiss’in Eserlerinde Oryantalizm”.İdil dergisi.com. 2014 . ANILANMERT, Beril – RONA, Zeynep. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt 3 “Seramik”, s. 1636. AVCI, Zeynep. “A’dan Z’ye Abidin Dino”, Yapı Kredi Yayınları, 3. Baskı, İstanbul.2007. ARCASOY, Ateş. Seramik Teknolojisi Kitabı, , İstanbul: Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayın no: 2. Sayfa:1. 1983. BERGER, John. Görme Biçimleri, Altıncı Basım, İstanbul: Metis Yayınları, 1995. ÇİL, Sakine. “Joan Miró'nun Seramikleri”, Söyleşi, Akbank Sanat: 2015. ERMAN, OnurDeniz.“Türk Seramik Sanatında İnsan Figürü Kullanımının Gelişim Süreci”- Sayfa:50,51. FORESTIER, Sylvie- Chagall; Keramik. Hirmer Verlag. Münih.1990. GALATALI, Atilla. Türkiye’de Sanatın Bugünü Ve Yarını, Sempozyum: “Eleştirim”. H.Ü. GSF. Yay. Ankara, 1985. KAÇAR, Vedat. “Geleneksel Çizgide Çağdaş Söylem”, Sempozyum:Seramik Sanatında Dün ve Bugün, Pera Müzesi.12 Mart 2016. KAPLAN, Semih. "Geleneksel Çini İle Çağdaş Resim ". idil 6.31-1111-1123. 2017. KOÇAK, Orhan. İmgenin Halleri. Birinci Basım. İstanbul: Metis Yayınları. 1995. KOPLOS, Janet, “Echoes and Shadows” Betty Woodman, The Monacelli Press, New York, 2006, s.24. KULİN, Ayşe. “ Füreya”, Remzi Kitabevi, 3. Baskı, İstanbul, s.82-22-264 2000. KURA, H. Endüstriyel Seramik Tasarımında Biçim ve Üretim Yöntemleri, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Eser Çalışması Raporu, Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. 1989. MADRA, Beral “Şeyma R.Nalça’nın Sanatı Üzerine”, 4. Uluslararası Sanat Bienali (Katalog), Kültür Bakanlığı Yay. Ankara, 1992. ÖZEN, Türedi Ayşegül. “Ateşin Toprağa Hükmettiği Sanat”, Anadolu Sanat Dergisi, Sayı:1, 157-163. 1993. ÖZSEZGİN, Kaya. “Seramiğin, Seramiğe Özgü Kanunu”, Hamiye ÇOLAKOĞLU (Katalog) Şekerbank Yay. Ankara, 1992. SEVİM, Sıdıka Sibel. “Seramik Sanatında Geleneksel Çini Motiflerinin Çağdaş Yorumu ve Eskişehir Seramik Parkı Örneği” - Sempozyum: Seramik Sanatında Dün ve Bugün / Pera Müzesi. 12 Mart 2016. SÖNMEZ, Nazan; “Seramik Sanatında Resimsel Etkiler”, Seramik Sanatı ve Sorunları, 2. Uluslararası Avanos Seramik Sempozyumu, 2001, s.54, Sanat Dergisi-Sayı 24 / Sayfa 36 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/29075 ŞANLIER, Zeynep. Zehra ÇOBANLI, “Mavinin Gizemi: Tuğralar” İsimli Kişisel Sergisi. Radikal Gazetesi. 2004. TİMUÇİN, Afşar. “Gerçekçi Düşünce Gerçekçi Sanat” İstanbul: İnsancıl yayınları, 1992 TİMUÇİN, Afşar. Estetik. Dördüncü basım. İstanbul: Bulut yayınları, 2000. Türk Dil Kurumu(TDK), Türkçe Sözlüğü, dokuzuncu basım. Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları 1998. ULUDAĞ, Kemal. “Seramik Sanatının Kimlik Sorunu”, Türkiye’de Sanat Dergisi, Mart / Nisan, Sayı: 33, İstanbul, Sayfa: 36–38. 1998. ÜNALDI, Zülal. “Jale Yılmabaşar’ın 53 Yıllık Sanat Serüveni”, Özel Röportaj. 2016. YILMAZ, Nalan. Lebriz Sanat Dergisi. 23 Ocak 2009. http://www.antikalar.com/bedri-rahmi-eyuboglu/ http://www.bedrirahmi.com/eren-eyuboglu/biyografi https://www.bellevuearts.org/exhibitions/past/kurt-weiser http://blog.kavrakoglu.com/tag/lucio-fontana/page/2/ http://blog.peramuzesi.org.tr/sergiler/picassonun-seramikleri/ http://ereneyuboglu.com/bedri-rahmi-eyuboglu/sanatci-kisiligi/seramik-ustasi http://www.gungorguner.com/viewofart.htm http://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-l/leger-fernand/fernand-leger-hayati-ve-eserleri/ http://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-a/appel-karel/karel-appel-biyografi/tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5342
dc.description.abstractWithin the context of this study, the application of techniques in painting and ceramic art are examined. In addition to tradition in ceramic forms,different material(oil, varnish, ecco pigment acetate pen, powder paint, water color) and include new techniques that are blended with these meterials and interdisciplinary studies aimed to be put forward. The applications are integrated on the glazed and unglazed surfaces with techniques and materials used in painting. Forms and the images to be transferred to the surfaces are created from the rooms that have been inhabited and being part of life sections, people and the fences located in these spaces. The surfaces have been constructed to provide an eye-to-eye contact between the observer and these items and lead the observer to a long journey; may cause some memories in the memory of Him to be repeated for a short period of time. Work These Works are in the form of the integration of the form and the content behind form. Each piece of form and components have been intended to carry a content in itself, so that the components are integrated in a non-decompositional and irreducible way. “Fence”s is also one of these items and therefore must be shaped with built form, should be considered as a plastic component. “Fence”s located in the form, sometimes represents the person who built it, whereas sometimes takes its place as a images showing its abandonment.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY……………………………………………………………………...i BİLDİRİM……………………………………………………………………………...ii KABUL YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI………….iii ETİK BEYAN……………………………………………………………………….....iv TEŞEKKÜR………….…………………………………………………………………v ÖZET…………………………………………………………………………………...vi ABSTRACT…………………………………………………………………………...vii İÇİNDEKİLER……………………………………………………………………….viii RESİMLER DİZİNİ……………………………………………………………………x GİRİŞ …………………………………………………………………………………...1 BİRİNCİ BÖLÜM 1 1.1. SERAMİK 1 1.1.1. Seramiğin Tanımı 1 1.1.2. Seramiğin Tarihsel Süreci 3 1.2. İMGE 5 1.2.1. İmgenin Tanımı 5 1.3. SERAMİK SANATININ GELİŞİMİ VE PLASTİK SANATLARDAKİ KİMLİĞİ 7 İKİNCİ BÖLÜM 12 2.1. SERAMİK FORM VE YÜZEYLERİNDE RESİMSEL ANLATIMLA ÜNLÜ RESSAMLAR VE SERAMİK SANATÇILARINDAN ÖRNEKLER 12 2.1.1. Pablo Picasso ve Seramik Eserleri 13 2.1.2. Henri Matisse ve Seramik Eserleri 15 2.1.3. Joan Miro ve Seramik Eserleri 16 2.1.4. Marc Changall ve Seramik Eserleri 18 2.1.5. Fernand Leger ve Seramik Eserleri 19 2.1.6. Karel Appel ve Seramik Eserleri 20 2.1.7. Lucio Fontana ve Seramik Eserleri 21 2.1.8. Abidin Dino ve Seramik Eserleri 22 2.1.9. Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Seramik Eserleri 24 2.1.10. Eren Eyüboğlu ve Seramik Eserleri 25 2.1.11. Cihat Burak ve Seramik Eserleri 27 2.1.12. Burhan Uygur ve Seramik Eserleri 29 2.1.13. Kurt Weiser ve Seramik Eserleri 30 2.1.14. Betty Woodman ve Seramik Eserleri 31 2.2. SERAMİK SANATINDA RESİMSEL ANLATIMA ÇAĞDAŞ TÜRK SERAMİK SANATÇILARINDAN ÖRNEKLER 35 2.2.1. Füreya Koral ve Seramik Eserleri 35 2.2.2. İlgi Adalan ve Seramik Eserleri 38 2.2.3. Jale Yılmabaşar ve Seramik Eserleri 39 2.2.4. Zehra Çobanlı ve Seramik Eserleri 40 2.2.5. Semih Kaplan ve Seramik Eserleri 41 2.3. SERAMİK SANATINDA RESİMSEL ANLATIMA ÇAĞDAŞ TÜRK SERAMİK SANATÇILARIYLA YAPILAN RÖPORTAJLAR VE ÖRNEKLER 43 2.3.1. Alp Çam ve Seramik Eserleri 43 2.3.2. Ayşegül Türedi Özen ve Seramik Eserleri 44 2.3.3. Candan Dizdar Terviel ve Seramik Eserleri 45 2.3.4. Güngör Güner ve Seramik Eserleri 46 2.3.5. Mehmet Kutlu ve Seramik Eserleri 47 2.3.6. Mustafa Ağatekin ve Seramik Eserleri 50 2.3.7. Perihan Şan Aslan ve Seramik Eserleri 51 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 53 3.1. KİŞİSEL UYGULAMALARDA SERAMİK YÜZEYİNDE KULLANILAN RESİMLEME TEKNİKLERİ 53 3.1.1. Transfer Baskı Teknikleri 53 3.1.2. Lazer Fotokopi Baskı Tekniği 53 3.1.3. Alçı Kalıba Renkli Astarlar Akıtılarak Resimleme Tekniği 58 3.1.4. Sır Altı Boyama Tekniği 60 3.1.5. Hazır Seramik Nesneler Üzerine Uygulanan Resimsel Teknikler 62 SONUÇ 67 KAYNAKÇA 69 EK 1. SERAMİK SANATÇILARIYLA YAPILAN RÖPORTAJLAR 72 EK 2. TURNİTİN RAPORUtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSeramik
dc.subjectResim
dc.subjectİmge
dc.subjectÇit
dc.subjectForm
dc.titleSeramik Form ve Yüzeylerde Resimsel Anlatımlar ve İmgelertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma kapsamında seramik sanatı ile resim sanatının teknikleri ve birlikte uygulama biçimleri sanatsal bir yol olarak incelenmiştir. Seramik formlarda geleneğin yanı sıra, farklı malzemeye (yağlıboya, vernik, ecco pigment asetat kalemi, toz boyalar, suluboya) ve bu malzemelerle harmanlanmış yeni tekniklere yer verilmesi ve disiplinler arası çalışmaların ortaya konulması amaçlanmıştır. Uygulamalar sırlı ve sırsız yüzeyler üzerine resim sanatında kullanılan teknik ve malzemelerle bütünleştirilmiştir. Sırsız seramik bünyelerin yüzeyleri, uygulanan teknikten sonra parlak vernik sürülerek kalıcılığı sağlanmıştır. Formlara ve yüzeylere uygulanacak imgeler, bir zamanlar yaşanılan, yaşantı kesitlerine yer verilen mekânlar, kişiler ve o mekânlarda bulunan çitlerden oluşturulmuştur. Bu öğelerin izleyici ile göz göze gelmesi ve izleyiciyi uzun bir yolculuğa sürüklemesi; bu yolculuğun O’nun belleğindeki bazı anıları kısa bir süreliğine tekrarlanmasına da neden olabileceği düşüncesi ile yüzeyler kurgulanmıştır. Çalışmalar, biçim ve biçimin arkasındaki içerik bütünleşmesi şeklindedir. Biçimin her parçası, her öğesi kendi içinde bir içeriği taşımayı amaçlamış böylece öğeler parçalanamaz, eksiltilemez bir biçimde bütünleştirilmiştir.“Çit” te bu öğelerden bir tanesidir ve dolayısıyla inşa edilen biçim ile beraber şekillendirilerek, plastik bir öğe olarak düşünülmelidir. Formun içinde yer alan “çit”, kimi zaman onu inşa eden kişiyi temsil edip, kimi zaman da “ terk-edilişini ” gösteren, bir imge olarak yerini almaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.contributor.authorID10218129tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2018-11-02T12:20:32Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster