Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTan Şişman, Gülçin
dc.contributor.authorKerkez, Bilgen
dc.date.accessioned2018-10-30T12:56:25Z
dc.date.available2018-10-30T12:56:25Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5319
dc.description.abstractThe aim of the present study was to investigate the teachers’ opinions about the theoretical and practical aspects of curriculum and curriculum development process in vocational and technical education. Employing phenomenological research design, the study conducted with totally 19 teachers who took part in the Curriculum Development Commissions in the years between 2012-2016 as well as working at the public vocational-technical high schools located in Ankara. The participants were selected through criterion and maximum variation sampling strategies. The data gathered via the semi-structured interview schedule, were analyzed through content analysis. The findings revealed that the teachers defined curriculum development as the efforts to revise or renew curriculum that progress systematically and gradually to serve the needs of the era, society, sector and requires a cooperative group work of the stakeholders. The study also showed the teachers were aware of the theoretical and practical issues of curriculum development. According to the results, the teachers defined curriculum as a guideline for educational and instructional activities. Although they revealed some awareness about the curriculum, some of them have inadequate theoretical knowledge. The findings revealed that the vocational and technical education teachers defined curriculum as a guideline for educational and instructional activities. Although they revealed some awareness about the theoretical and practical issues of curriculum, some of them have inadequate knowledge about the aspects of curriculum. In conclusion, the in-depth and comprehensive findings of the study can contribute to the efforts for improving the vocational and technical education in terms of curriculum development process.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini viii Kısaltmalar Dizini ix Bölüm 1 Giriş 10 Problem Durumu 10 Araştırmanın Amacı ve Önemi 13 Araştırma Problemi 14 Sayıltılar 15 Sınırlılıklar 15 Tanımlar 16 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 17 Program Geliştirme 17 Eğitim Programı 19 Mesleki ve Teknik Eğitimin Tanımı ve Amacı 25 Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Tarihsel Gelişim Süreci 26 Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim Okullarının Yapısı 28 Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirmenin Tarihsel Gelişimi 30 Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme Sürecinin Aşamaları 33 İlgili Araştırmalar 44 Bölüm 3 Yöntem 52 Araştırma Deseni 52 Çalışma Grubu 52 Veri Toplama Süreci 55 Veri Toplama Aracı 55 Verilerin Analizi 57 Geçerlik ve Güvenirlik 60 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 62 Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirmeye İlişkin Kuramsal ve Uygulamaya Dönük Görüşlerine Yönelik Bulgular 62 Öğretmenlerin Eğitim Programına İlişkin Kuramsal ve Uygulamaya Dönük Görüşlerine Yönelik Bulgular 97 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 129 Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirmeye İlişkin Kuramsal ve Uygulamaya Dönük Görüşlerine Yönelik Sonuçlar ve Tartışma 129 Öğretmenlerin Eğitim Programına İlişkin Kuramsal ve Uygulamaya Dönük Görüşlerine Yönelik Sonuçlar ve Tartışma 139 Uygulamaya Yönelik Öneriler 146 Araştırmacılara Yönelik Öneriler 148 Kaynaklar 149 EK-A: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu 162 EK-B: Kod Listesi 164 EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 168 EK-Ç: Etik Beyanı 169 EK-D: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 170 170 EK-E: Thesis Originality Report 171 EK-F: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 172  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMesleki ve Teknik Eğitimtr_TR
dc.subjectProgram Geliştirmetr_TR
dc.subjectEğitim Programıtr_TR
dc.subjectÖğretmenlertr_TR
dc.subjectVocational and Technical Educationtr_TR
dc.subjectCurriculum Developmenttr_TR
dc.subjectCurriculumtr_TR
dc.subjectTeacherstr_TR
dc.titleMesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme ve Eğitim Programına İlişkin Öğretmenler Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, mesleki ve teknik eğitim program geliştirme çalışmalarında görev alan atölye, laboratuvar ve meslek dersleri öğretmenlerinin program geliştirme ve eğitim programına ilişkin kuramsal ve uygulamaya dönük görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ile yürütülen araştırmaya, Ankara ili merkez ilçelerinde yer alan devlete bağlı mesleki ve teknik eğitim okullarında görev yapan ve aynı zamanda Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak 2012-2016 yılları arasında program geliştirme komisyonlarında görev almış atölye, laboratuvar ve meslek dersleri öğretmenleri arasından ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenen 19 öğretmen katılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formu aracılığıyla elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bulgularda, öğretmenlerin program geliştirmeyi; çağın, toplumun ve sektörün ihtiyaçları odağında sistematik ve aşamalı bir süreç kapsamında ilgili uzmanlık alanlarının temsil edildiği bir ekip ile yürütülmesi gereken, eğitim programının güncellenmesi veya yenilenmesine yönelik çalışmalar olarak tanımladıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin program geliştirmenin işlevi, amacı, önemi gibi konularda da kuramsal ve uygulamaya dönük farkındalığa sahip oldukları araştırmadan elde edilen bulgular arasındadır. Bunlara ek olarak, öğretmenlerin tamamına yakınının eğitim programını, eğitim-öğretim faaliyetlerinde yol gösterici rehber olarak tanımladıkları görülmektedir. Ancak bazı öğretmenlerin, eğitim programının öğelerine ilişkin yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahip olmadıkları ve bazı kavramlar arasındaki farkları net olarak ortaya koyamadıkları tespit edilmiştir. Tüm bu bulgular ışığında, çalışmaya katılan mesleki ve teknik eğitim öğretmenlerinin, eğitim programı ve program geliştirmeye yönelik sahip oldukları kuramsal ve uygulamaya dönük bilgi, beceri ve farkındalıklarına ilişkin ortaya konulan derinlemesine ve bütüncül bulguların ilgili tüm paydaşlara katkı sağlaması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster