Search
Now showing items 1-10 of 12
Yaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up ...
Okul Öncesi Öz-Düzenleme Programı'nın Çocukların Özdüzenleme, Problem Davranışları ve Sosyal Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this research is to develop the “Self-regulation Program” to support the
self-regulation of children and investigate the effects of the program on the selfregulation, problem behaviors and social skills. Embedded ...
Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)
The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research ...
Sürdürülebilirlik İçin Drama Eğitim Programının 48-60 Aylık Çocukların Zihin Kuramı ve Empatik Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study is carried out to investigate the effects of Drama Education Program for Sustainability (DEPfS) on theory of mind and empathic skills and their views about sustainability of 48-60 months old children. It is ...
Okul Öncesi Eğitim Ortamlarındaki Dış Mekan Kalitesi İle Dış Mekan Ortamlarına İlişkin Öğretmen Algıları ve Kullanımlarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this research is to evaluate the outdoor quality level in preschools and the duration of outdoor using in terms of various variables, to examine the relationship between outdoors’ quality and teachers’ outdoor ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Geliştirilen Stem Eğitimi Programının Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study aims to investigate the effect of a STEM program about aviation and aircrafts on preschoolers’ scientific process skills and reflections of the implementation process of the program on children, families and the ...
İkinci Dil Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dil ve Kavram Gelişimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Language, the one basic stone of community is a tool that manage communication between people and both provide formation and transfer of culture. To manage communication language is used as a tool and while using this tool ...
Dil Gelişimi Açısından Risk Altında Olan Çocukların Ailelerine Yönelik Oluşturulan Müdahale Programının Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study was carried out to determine the requirements of 48-71 months old children who are at risk of language development and currently attending preschool institutions, to organize a developmental early intervention ...
Sorgulama Temelli Matematik Etkinliklerinin Çocukların Matematiksel Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of this study was to develop a module of inquiry-based mathematics activities
that are suitable for 60-72 month-old children's developmental characteristics, interests,
needs and expectations as well as the ...
Etkileşimli Kitap Okuma Etkinliklerinin 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılıklarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study is aimed to examine the effect of interactive book reading activities on the creativity of 60-72 month old children. The study was carried out with 26 children in two private kindergartens affiliated to the ...