Search
Now showing items 1-9 of 9
Yaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up ...
Robotik Uygulamalarının Okul Öncesi Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study aims to investigate the effects of a STEM-robotics program on early childhood students’ creative thinking skills and designs. As part of the study the program consisting of 6 modules was developed. This robotics ...
Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Mesleki Gelişim Aracı Olarak Öğretmen Portfolyosu Kullanımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)
Professional development in early childhood education is a critical factor for the quality of education. Professional development activities carried out in Turkey, are often working away from the effectiveness. There is a ...
Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitiminin Çocukların Demokratik Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Toplumsal Cinsiyete Yönelik Sınıf İçi Algıları ve Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of the study is to develop a scale to determining pre-school teachers’ perceptions about gender in the classroom and to determine the teachers' perceptions about gender in the classroom. The study is methodological ...
Sanat ve Bilimle Keşif Programı'nın çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The study aimed to reveal the reflections of the Exploration with Art and Science Program (EASP), an integrated visual arts and science education program for 60-72-month-old children, on children's creative thinking and ...
Sanat ve Bilimle Keşif Programı'nın çocukların yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerine yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The study aimed to reveal the reflections of the Exploration with Art and Science Program (EASP), an integrated visual arts and science education program for 60-72-month-old children, on children's creative thinking and ...
Çocuk Hakları Ve Demokrasi Eğitiminin Çocukların Demokratik Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess ...
Erken Çocukluk Döneminde STEM Etkinliklerinin 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-12-14)
This study aims to find out whether STEM activities carried out during early childhood have an effect on creative thinking and problem solving skills of children. The participants of the study are 38 children who go to the ...