Bölüm "Fen Bilgisi Öğretmenliği" İlköğretim Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
-
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi Algısına Bilimin Sultanları Sergisinin Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)As one of the professional requirements of science education is to teach the history of science in science courses, obtaining certain equipment related to the history of Islamic science can be considered as a necessity ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study focuses on four-step multiple choice questions to reveal the conceptual misconceptions of intensity of science teacher candidates and to determine the ratio of science knowledge, information deficiencies and ... -
Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Alana Özgü Beceriler Yönünden Sınıflandırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, the activities in the 5th, 6th, 7th and 8th grade science textbooks published by the publishing houses and approved by the Ministry of National Education in the period of 2018–2019, will be classified according ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, pedagogical beliefs of Science Teacher candidates and how they reflect these beliefs in lesson plans and process of teaching were examined. The beliefs reflected by the teacher candidates on the process of ... -
Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Purpose of the research to examine the intentions of safe science using the Planned Behavior Theory of science and teacher candidates. The research was carried out in five geographical regions of Turkey (Central Anatolia ... -
Non-Formal Öğrenme Ortamlarının Epizodik Belleğe ve Öğrenci Başarısına Etkisinin Araştırılması: Enerji Parkı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)This study aimed to understand the effects of science lessons in non-formal learning environments on students' learning and the role of episodic experiences in transferring these learning to long-term memory. The quantitative ... -
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinin Drama Yöntemi İle İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik, Tutum Ve Görüşlerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to determine the level of self-efficacy and attitudes of teachers who graduated from science education and classroom teacher departments to use creative drama method in science class, and the ... -
Robotik Uygulamalarının Okul Öncesi Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study aims to investigate the effects of a STEM-robotics program on early childhood students’ creative thinking skills and designs. As part of the study the program consisting of 6 modules was developed. This robotics ... -
Türkiye'de Fen Ve Teknolojiye Yönelik Toplumdaki Yetişkinlerin Tutumu Ve Anlayışı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08)This study is prepared for determine the adults’ opinions and attitudes of science, technology, sources of information, scientific and technological developments according to their gender, age groups and educational levels. ...