Konu "Madde seçme yöntemleri" için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
-
Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Sınıflama Testi Kriterlerinin Sınıflama Doğruluğu Ve Test Uzunluğu Açısından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Computerized Adaptive Classification Testing (CACT) aims to classify the persons with the highest classification accuracy using the least number of items according to one or more predefined cut-points. The efficiency of ... -
Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Sınıflama Testlerinde Sınıflama Doğruluğunun İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-15)The aim of this study is to compare Sequential Probability Ratio Test (SPRT) and Confidence Interval (CI) classification criteria, Maximum Fisher Information method on the basis of estimated-ability (MFI-EB) and cut-point ... -
BOBUT Uygulamalarında Farklı Koşullardan Elde Edilen Ölçme Kesinliği Kestirim Değerlerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study it is aimed to investigate the change in measurement precision estimation values that has been obtained from two different sizes of item pools in a CAT application under several item pool restrictions such ... -
İngilizce Seviye Belirleme Sınav Sonuçları Üzerinde Bilgisayarda Bireyselleştirilmiş Sınıflama Testi Yaklaşımının Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to investigate the applicability of the CACT approach when the classification is made in two, three, or four categories on the response patterns of 256 one-dimensional readıng items of the English ...