Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü by Rights "info:eu-repo/semantics/restrictedAccess"
Now showing items 21-23 of 23
-
Sanat terapisi odaklı grupla psikolojik danışmanın çocukların sosyal duygusal becerilerine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine the effect of art therapy focused group counseling on children’s social emotional skills. In this study, a partially mixed simultaneous equal-status design from mixed design models was ... -
Test Eşitlemede Grup Değişmezliğinin Farklı Simülasyon Koşulları Altında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this study was to examine the impact of differential item functioning in anchor items on the group invariance in equating for different sample sizes. Within this scope, the factors that chosen to investigate ... -
Toplam Test Puanı ve Alt Test Puanlarının Kestiriminin Hiyerarşik Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this study, the relationship between subtest and total test was investigated by using hierarchical item response theory models in order to contribute to reliable subtest and total test score estimates. The RMSE and ...