Başlık için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 176, listelenen: 36-55
-
Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Gerçekleşen Bilgi Yapılandırma Süreçlerinde Etkileşim ve Katılım
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research is to analyse the processes of knowledge building,interactions and participations of students in a collaborative learning environment and their relations among them.Participants were 145 student ... -
Çevrimiçi Ortamda Sürdürülebilirlikte Sürekli Kullanım Niyetinin Bir Modelle Sınanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this research, variables which may have an effect on the sustainable usage of online learning environments were discussed and a sustainabile usage model was revealed. Research was designed with a mixed method design ... -
Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Çerçeveleme Dürtme Stratejilerinin Kullanılmasının Üniversite Öğrencilerinin Başarı ve Motivasyonuna Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-05-02)The aim of this study is to examine the effect of using framing nudge strategies in the online learning environment on the success and motivation of university students. The study was conducted with 54 undergraduate students, ... -
Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Başarımla İlgili Duyguları, Duygu Düzenleme Stratejileri ve Bağlılıklarının Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Learning process includes cognitive, social and emotional dimensions. However, the literature is focused on one dimension and on relationship between cognitive processes and academic achievement. Emotional dimension remains ... -
Çevrimiçi Öğrenme Ortamındaki Etkileşim Verilerine Göre Öğrencilerin Akademik Performanslarının Veri Madenciliği Yaklaşımı İle Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to model students' academic performance based on their interaction data in an online learning environment with the help of data mining techniques. As a part of the first research question, it ... -
Çevrimiçi Öğretimsel Tartışmalara Katılım Stillerine Göre Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ve Akademik Başarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-09-17)In this study, the changes in students' academic achievement and online learning motivations according to their participation for online instructional discussions in a learning environment supported by online discussions, ... -
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ... -
Çevrimiçi Proje Tabanlı İnfografik Tasarlama Etkinliklerinin Özdüzenleme ve Paylaşımlı Üstbiliş Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Today, where online courses are used more intensively than ever, the development of students' self-regulation and shared metacognition skills is of great importance. In this regard, the importance of project-based learning ... -
Çevrimiçi Trol Davranış Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Trol Davranışlarına Yönelik Farkındalığın İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-01)The aim of this study was to develop an online trolling behavior scale and to examine awareness of trolling behavior. Data were collected through online measurement tools developed by the researcher. A total of 1524 people ... -
Çevrimiçi Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Programları Terk Etme Nedenlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The factors affecting dropout decision of students enrolled in online distance learning programs were examined in this study. Dropout in higher education affects adult students' plans adversely, also causes time and financial ... -
Çevrimiçi Uzaktan Eğitim Programlarında Katılım Örüntülerinin ve Başarıya Etki Eden Unsurların İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to evaluate the participation of distance education students in the courses, to examine the relations of participation to each other, to investigate the effect of participation on the achievement ... -
Çoklu Ortam Tabanlı Tartışmalarla Desteklenmiş Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aim of the study is to develop and to investigate effects of multimedia based discussions supported online learning environment. The developed online learning environment provides many opportunities such as writing ... -
Deficits In Basic Number Competencies May Cause Low Numeracy In Primary School Children
(Turkish Education Assoc, 2015)There are two hypotheses about why individuals have mathematics learning difficulties (MLD). The core deficit hypothesis claims that disorders in number module which was designated for processing quantities either at ... -
Dijital Bağımlılık ile Dijital Risk Alma, Doğru Kullanım, Bilişsel Esneklik ve Duygu Düzenleme İlişkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-02-06)Digital addiction is showing itself with increasing momentum compared to previous generations. Individuals encounter many risk factors throughout their digital experiences. In order to avoid the undesirable consequences ... -
Dijital Hikâye Anlatımı Atölyesinde Yaşlıların Dijital Okuryazarlık Deneyimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07)This study aimed to investigate digital literacy experiences of the elderly people through workshop-based digital storytelling (DST). The digital storytelling workshop started with eight elderly volunteers who live in a ... -
Dijital Hikâye Anlatımının Görsel Bellek ve Yazma Becerisi Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aim of this study is to determine the effect of digital storytelling(DST)on visual memory capacity(VMC)and writing skill(YB)of students.Research group included 59 second grade primary students who participated in ... -
Dikkat Ağlarının ve Göz Hareketlerinin Hata Ayıklama Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this research is to determine the effects of ... -
Dönüştürülmüş Öğrenmenin Çevrimiçi Boyutunu Oyunlaştırmanın Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaşantılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)Interaction and individualized learning are at the center of flipped learning. The understanding underlying the approach is not new and is based on students coming to the class by completing their preparations for the ... -
Dönüt Türünün İçsel Motivasyon, Performansa Yönelik Öz-Yeterlik ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This study examines the effect of elaborated feedback and elaborated feedback provided with affective feedback in formative assessment on situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback, and perceived ... -
E-Değerlendirme Ortamında Kullanılan Oyunlaştırma Bileşenlerinin Öğrencilerin Katılımları Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)In this study, the effect of gamified e-assessment system on student participation was investigated. For this purpose, a gamified e-assessment system has been designed, which includes leaderboard, badges and leveling ...