Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSenemoğlu, Nuray
dc.contributor.authorGümüştekin Abay, Meltem
dc.date.accessioned2017-08-11T09:41:29Z
dc.date.available2017-08-11T09:41:29Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3913
dc.description.abstractThis study aimed at comparison of Pre-service Education/(Training ) Curriculum of the EFL teachers in Turkey and Germany in terms of their elements and features; determining the similarities and differences and getting the views of the instructors regarding the curricula. Thereby, by identifying the proficient and deficient aspects of both curricula, it is aimed to propose suggestions related to the curriculum development of regarding programs. Within the extent of this study, the English Teacher Training Curriculum of Hacettepe University and Trier University were investigated and 10 instructors employed in Hacettepe University and 10 instructors employed in Trier University were interviewed as stakeholders of the study. In this study, a document analysis form was prepared by the researcher in order to compare the Curriculum of English Teacher Education in Turkey and Germany in terms of objectives, content, teaching-learning processes and assessment. Besides, the views and suggestions of both universities’ instructors were obtained through semi-structured interview questions. The interviews were analyzed with MAXQDA. The results of the study indicated that there were similarities and differences between The Curricula of the Teacher Education in Turkey and Germany in terms of objectives, content, teaching-learning processes and assessment. The English language canditates in Germany should get a Masters degree, whereas the ones in Turkey get a bachelor degree. The curriculum in Turkey focuses less on the school experience lessons, and doesn’t offer compulsory courses to teach the culture of the target language, while the program in Germany has been integrated under modules, in which teaching the history and the culture of the target language is the preliminary. The objectives, content, and assessment of this program are under the headings of the module. At the same time, there is a requirement that prospective teachers have to do internship abroad for three months in order to learn the culture. Apart from these, in Germany, the weight of the school experience courses is found to be higher compared to Turkey; however, the instructors conducting the programmes stated that the school experience lessons are not adequate in number, so increasing the credit of these lessons was suggested. German instructors have also pointed out that the duration of internship courses abroad are insufficient so extending the time abroad was suggested. Taking into consideration the results of this study, suggestions were made regarding Teacher Education Curriculum in Turkey and Germany and also for further researches to be conducted.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectİngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programlarıtr_TR
dc.subjectÖğretmen Yetiştirme
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitim
dc.titleTürkiye ve Almanya'da hizmet öncesi yabancı dil öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe comparison of preservice English language teaching curriculum of Turkey and Germanytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, Türkiye ve Almanya’da hizmet öncesi İngilizce öğretmeni yetiştirme programlarının öğeleri ve özelliklerinin karşılaştırılması; benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesi ve öğretim elemanlarının programlar ile ilgili görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Böylece, her iki programın yeterli ve eksik yönleri belirlenerek söz konusu programların geliştirilmesine yönelik öneriler sunulması hedeflenmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye’de Hacettepe İngilizce öğretmeni ve Trier Üniversitesi İngilizce öğretmeni yetiştirme programları incelenmiş ve bu programları yürüten, Hacettepe Üniversite’sinde görev yapan 10 öğretim elemanı, Trier Üniversitesi’nde görev yapan 10 öğretim elemanı ile görüşülmüştür. Araştırmada, Türkiye ve Almanya’daki İngilizce öğretmeni yetiştirme programları hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri ve sınama durumları karşılaştırılmak amacı ile araştırmacı tarafından doküman inceleme formu hazırlanmıştır. Ayrıca, her iki programı yürüten öğretim elemanlarının programlar hakkında görüş ve önerileri yarı yapılandırılmış görüşme soruları yardımı ile alınmıştır. Görüşmeler MAXQDA yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgularda Türkiye ve Almanya’daki İngilizce öğretmeni yetiştirme programlarının hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve sınama durumları arasında benzerlik ve farklılıklar olduğu görülmüştür. İngilizce öğretmen adayları Almanya’da yüksek lisans düzeyinde öğretmen olabilirken, Türkiye’de lisans düzeyinde mezun olmaktadırlar. Türkiye’deki programda okul deneyimi derslerinin azlığı ve programda geç başlaması, hedef dilin kültürünün öğretilmesine yönelik zorunlu derslerin olmaması göze çaparken, Almanya’daki programın modüller (belirli bir tema altında) altında bütünleştirildiği görülmüştür. Bu programın hedefler, içeriği, sınama durumları modül başlıkları altında bulunmaktadır. Bunlara ek olarak, Almanya’daki programda hedef dilin kültürünün ve tarihinin öğretilmesi ön planda olduğu görülmüştür. Aynı zamanda, öğretmen adaylarının hedef dilin kültürün daha iyi benimseyebilmeleri için üç ay süreyle yurt dışında uygulama yapma zorunluluğu bulunmaktadır. Almanya’da okul deneyimi derslerinin kredisinin ve programdaki ağırlığının daha fazla olduğu görülmüştür. Ancak yapılan görüşmelerde her iki programı yürüten öğretim elemanları da yürüttükleri programda uygulanan okul deneyimi derslerinin az olduğunu belirtmiş bu derslerin kredisini ve sıklığının artması gerektiği önerisinde bulunmuşlardır. Almanya’daki programı yürüten öğretim elemanları yurt dışında yapılan uygulama derslerinin yetersiz olduğunu ve bu sürenin uzatılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Bu araştırmada elde edilen bulgu ve sonuçlara dayalı olarak, Türkiye ve Almanya’daki öğretmen yetiştirme programlarına ve yeni yapılacak araştırmalara ilişkin öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.contributor.authorID110048tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster