Konu "L- Eğitim" için Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 31, listelenen: 21-31
-
Özel Yetenek Tanısı Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Deyim ve Atasözü Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)The aim of this study is to compare and examine the idiom and proverb perceptions of primary school fourth grade students with and without gifted-talented diagnosis. In line with this purpose, firstly, idioms and ... -
Sanal Ortamlarda Okuma ve Yazma Güçlüklerini Gidermeye Yönelik Paylaşılan Etkinlik Sayfalarının Özellikleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This basic descriptive study investigated the features of online activity pages that help people overcome reading and writing difficulties. Data were collected from “ogretmentavsiyesi.wordpress.com,” “www.mustafa-turan.com,” ... -
Stem Eğitiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06)The aim of this research was to examine the effects of STEM approach on students' conceptual understanding and scientific process skills in primary school science course and to determine the opinions of the students in the ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The professional competencies of the teacher are of great importance in all educational levels, however in primary school, which is an important part of basic education, the importance of this situation is more prominent. ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Farklılaştırma Becerilerinin Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The purpose of this study is to examine what the competencies for the DIA might be, and with which practices pre-service teachers can acquire these competencies. For this purpose, teacher competencies for DIA were ... -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Astronomi Konusundaki Kavramsal Anlamalarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to determine conceptual understandings of primary school teachers and primary school teacher candidates in basic astronomy topics. For this purpose, a quantitative research using a descriptive ... -
Taşımalı ve Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması Yapan İlkokullarda Akran Zorbalığı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The main purpose of this research is to examine the experiences and thoughts of students attending multi-grade primary schools and students attending transported primary schools about peer bullying. In this research, which ... -
TÜRKİYE’DEKİ YABANCI UYRUKLU İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YABANCILAŞMA VE KENDİLİK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-27)This research aimed to examine the alienation and self-concept of foreign primary school students in Turkey. In line with this aim, a case study research design was preferred. The study group consisted of four primary ... -
Yazma Stratejilerinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Bilgilendirici Metin Yazma Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of the research is to support the development of informative text writing skills of gifted students with the strategies of books and biography writing frameworks that we work with. The research is carried out with ... -
Yerel Çevreye ve Deneyimlere Dayalı Yazma Becerisi Geliştirme Programının Hazırlanması ve Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The main purpose of the current study is to investigate the effect of the writing skill development program based on local environment and experiences on the development of the writing skills of 5th graders. In this ... -
Zekâ Oyunlarının İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)This research aims to reveal the impact of mind games on the comprehension skill of primary education third grade students in Turkish course. The research was carried out in a public primary school in Yapracık, located in ...