Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFer, Seval
dc.contributor.authorSever, Doğukan
dc.date.accessioned2024-11-15T05:28:09Z
dc.date.issued2024-09
dc.date.submitted2024-08-22
dc.identifier.citationSever, D.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36123
dc.description.abstractThe research aimed to determine the views of civil society volunteers, managers and field experts on the current training activities and the training needs of civil society organizations which are operating in the field of sustainable environment. In the process of determining the training needs, the democratic approach was used. In this study in which qualitative research method was used, a phenomenological design was adopted. The study group consisted of 6 civil society volunteers, 6 civil society managers and 6 field experts. The data were collected during focus group interviews using semi-structured interview forms. The collected data were analyzed using Miles-Huberman qualitative data analysis steps. According to the results of the research, it was determined that civil society organizations organize learner-oriented trainings on the themes of sustainable environment and personal development, planned and conducted by their members/volunteers and invited field experts, once a month on average and lasting approximately 90 minutes, mostly using alternative assessment and evaluation tools. It’s been observed that volunteers need trainings on the themes of sustainable environment, personal development and advocacy activities, with a frequency of once every two weeks, lasting approximately 75 minutes, involving a process based on group work and interaction, and using alternative assessment and evaluation tools. There is a harmony between the training activities in civil society organizations and the needs of volunteers. It was concluded that this harmony was achieved through trainings planned in line with the needs and wishes of volunteers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectsivil toplum kuruluşlarıtr_TR
dc.subjecteğitim ihtiyacıtr_TR
dc.subjecteğitim programıtr_TR
dc.subjectsürdürülebilir kalkınmatr_TR
dc.subjectsürdürülebilir çevretr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleSİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN ve EĞİTİM İHTİYAÇLARININ ANALİZİ: SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE ALANItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırma, sürdürülebilir çevre alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının mevcut eğitim etkinliklerine yönelik sivil toplum gönüllüleri, yöneticileri ve alan uzmanlarının görüşlerini ve STK’ların eğitim ihtiyaçlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Eğitim ihtiyacını belirleme sürecinde ihtiyaç belirleme yaklaşımlarından demokratik yaklaşım kullanılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, olgubilim deseni benimsenmiştir. Çalışma grubu; 6 sivil toplum gönüllüsü, 6 sivil toplum yöneticisi ve 6 alan uzmanından oluşmuştur. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla odak grup görüşmeleri sırasında toplanmıştır. Toplanan veriler Miles-Huberman nitel veri analiz adımları kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sivil toplum kuruluşlarının; sürdürülebilir çevre ve kişisel gelişim temalarına yönelik, üye / gönüllüleri ve davetli alan uzmanlarının tarafından planlanan ve yürütülen, ortalama ayda bir kez ve yaklaşık 90 dakika sürecek şekilde, daha çok alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanıldığı ve öğrenen odaklı eğitimler düzenlendiği belirlenmiştir. Gönüllülerin; sürdürülebilir çevre, kişisel gelişim ve savunuculuk faaliyetleri temalarında; iki haftada bir sıklıkta ve yaklaşık 75 dakika süren; grup çalışması ve etkileşime dayalı bir süreç içeren; alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanıldığı eğitimlere ihtiyaç duyduğu gözlemlenmiştir. Sivil toplum kuruluşlarındaki eğitim etkinlikleriyle gönüllülerin ihtiyaçları arasında uyum tespit edilmiştir. Bu uyumunun; gönüllülerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda planlanan eğitimler sayesinde sağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgular çerçevesinde sivil toplum kuruluşlarının daha etkili ve amacına uygun eğitim etkinliği düzenleyebilmesi için eğitim ihtiyacı belirleme çalışması yapması ve eğitimin katılımcılarından sık geri bildirim alarak eğitim planlarını güncellemesi önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-15T05:28:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster