dc.contributor.advisor | Keklik, İbrahim | |
dc.contributor.author | Karagöz Çam, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:33:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-27 | |
dc.identifier.citation | Çam, A. K. (2024). Atanamayan Öğretmenlerde Çeyrek Yaşam Krizi: Nitel Bir Çalışma [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35585 | |
dc.description.abstract | Quarter life crisis describes the developmental difficulties experienced by young adults trying to adapt to adult life after formal education. The purpose of this qualitative (phenomenological) was to examine the possible quarter-life crisis experience of teacher candidates who have failed at least twice in the national exams determining employment in the national public school system. Semi-structured interviews were conducted with 11 young adult teacher candidates (between the ages of 24-35). The data was analyzed using the thematic analysis method. Three major themes emerged from the analyses: 1) Pre- crisis, 2) crisis and 3) post-crisis. Participants reported experiencing some difficulties especially in career-related areas, in social and romantic relationships and acquiring an appropriate adult identity during the transition to adulthood. In addition to the difficulties of adult life, the socioeconomic context in which individuals live also makes the transition to adulthood difficult; they also noted that the increase in the number of university graduates and the contraction in the labor market are the main obstacles for participants to acquire appropriate adult roles. Identifying the difficulties that emerging adults experience during the transition to adulthood is important in the context of individuals naming the process they experience and discovering appropriate ways to cope. The findings were discussed within the scope of the literature and suggestions were presented. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çeyrek yaşam krizi=Quarter-life crisis | tr_TR |
dc.subject | Genç yetişkinler=Young adult | tr_TR |
dc.subject | Geçiş dönemi=Transition period | tr_TR |
dc.subject | İşsizlik=Unemployment | tr_TR |
dc.subject | Üniversite öğrencileri=University students | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Psikoloji | tr_TR |
dc.title | Atanamayan Öğretmenlerde Çeyrek Yaşam Krizi: Nitel Bir Çalışma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çeyrek yaşam krizi; örgün eğitim sonrası yetişkin yaşamına uyum sağlamaya çalışan gençlerin deneyimlediği gelişimsel zorlukları tanımlamaktadır. Bu çalışmada Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) aracılığı ile kamuda istediği alanda en az iki kez yerleşememiş öğretmen adaylarının olası çeyrek yaşam krizi yaşantılarının derinlemesine bir şekilde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik yaklaşımla yürütülmüştür. Araştırma kapsamında 11 genç yetişkin (24-35 yaş aralığında) öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler fenomenolojik bir çalışmaya uygun olacak şekilde tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma bulguları; 1) kriz öncesi, 2) kriz ve 3) kriz sonrası olmak üzere üç boyutta incelenmiştir. Katılımcıların yetişkinliğe geçiş sürecinde kariyerle ilişkili alanlar başta olmak üzere, sosyal ve romantik ilişikler ve uygun yetişkin kimliği edinme hususunda birtakım zorluklar deneyimlediği bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışmada yetişkin yaşamının zorluklarının yanında bireylerin yaşadığı sosyoekonomik bağlamın da yetişkinliğe geçiş sürecini zorlaştırdığı; üniversite mezunlarının sayısındaki artışın ve emek piyasasındaki daralmanın katılımcıların uygun yetişkin rolleri edinmesinin önündeki başlıca engel olduğu ifade edilmiştir. Beliren yetişkinlerin yetişkinliğe geçiş sürecinde deneyimlediği zorlukların tanımlanması, bireylerin deneyimledikleri süreci adlandırmaları ve uygun baş etme yollarını keşfetmeleri bağlamında önem arz etmektedir. Bulguları literatür kapsamında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:33:04Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | dataset | tr_TR |