Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilge, Filiz
dc.contributor.authorÖzdemir, Ezgi
dc.date.accessioned2024-08-14T07:32:49Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2024-06-06
dc.identifier.citationÖzdemir, E. (2014). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin üstün yetenekli bireylere ilişkin mitlere inanma düzeylerinin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35584
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the level of belief in myths about gifted students by teachers and school administrators working at pre-school, primary and secondary school levels. In this context, the "Awareness Scale for Gifted Individuals (ASGI)" was developed. Correlational survey model was used in the research. ASGI and “Personal Information Form (PIF)” developed for this research were applied to the participants and the educators' levels of belief in myths were tried to be determined according to independent variables. In order to conduct validity and reliability analyzes of the ASGI, data was collected from 407 participants in the first application using the snowball sampling method, exploratory factor analysis (EFA) was conducted with the data obtained, followed by confirmatory factor analysis (CFA) with the data collected from 237 participants, and Cronbach's alpha and omega reliability coefficients were calculated. SPSS 21 was used to analyze the data, and t-test for independent samples and one-way analysis of variance (ANOVA) were used. As a result of the research, it was found that the level of belief in myths about gifted individuals by school administrators and teachers did not significantly differ according to gender, school type, education level and professional experience variables. The research findings were discussed within the framework of the literature and suggestions were presented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜstün yetenekli bireytr_TR
dc.subjectÜstün yetenekli öğrencitr_TR
dc.subjectMittr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectOkul yöneticisitr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.titleOkul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Üstün Yeteneli Bireylere İlişkin Mitlere İnanma Düzeylerinin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, okul öncesi, ilkokul ve ortaokul düzeyinde çalışan öğretmen ve okul yöneticilerinin üstün yetenekli öğrenciler hakkındaki mitlere inanma düzeylerini araştırmaktır. Bu doğrultuda, “Üstün Yetenekli Bireylere İlişkin Farkındalık Ölçeği (ÜYBİFÖ)” geliştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Katılımcılara, araştırmada geliştirilen ÜYBİFÖ ve “Kişisel Bilgi Formu (KBF)” uygulanmış ve bağımsız değişkenlere göre eğitimcilerin mitlere inanış düzeyleri incelenmiştir. ÜYBİFÖ’nün geçerlilik ve güvenilirlik analizlerinin yapılabilmesi için kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak ilk uygulamada 407 katılımcıdan veri toplanmış, elde edilen verilerle açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmış, sonrasında 237 katılımcıdan toplanan veri ile doğrulayıcı faktör analizi (DFA) gerçekleştirilmiş, Cronbach alfa ve omega güvenilirlik katsayıları hesaplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21 kullanılmış, bağımsız örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) faydalanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin üstün yetenekli bireylere ilişkin mitlere inanma düzeylerinin cinsiyet, okul türü, eğitim düzeyi ve mesleki deneyim değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği saptanmıştır. Araştırma bulguları alanyazın çerçevesinde tartışılmış, öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:32:49Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster