Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattin
dc.contributor.authorŞebboy Çelik, Açelya
dc.date.accessioned2024-08-14T07:26:51Z
dc.date.issued2024-07
dc.date.submitted2024-06-13
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35565
dc.description.abstractCountries apply large-scale international examinations such as PISA, TIMMS and PIRLS in order to evaluate their education systems and measure the level of students in these education systems. PISA is a program implemented every three years to obtain comparable data on the performance of 15-year-old students in OECD countries in science literacy, mathematics literacy and reading skills. Many variables affect the achievement scores obtained from the exams administered in this program. Knowing which variables are effective and at what level will provide information to educators and parents to increase students' success. This study explains which of the following variables predicted the achievement of students from Turkey, Singapore and Morocco who participated in the Program for International Student Assessment (PISA) in 2018: fear of failure, subjective well-being: sense of belonging to school, resilience, student's experience of being bullied, reading self-concept: perceived efficacy, parents‘ emotional support perceived by the student, teacher's encouragement of reading interest perceived by the student, mother's level of completed education, father's level of completed education, parents’ level of completed education, family assets/wealth, economic, social and cultural status index, time spent in early childhood and liking/enjoying reading. The analyses revealed that the economic, social and cultural status index, liking/enjoying reading, and the student's experience of being bullied were strong predictors of PISA 2018 reading skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPISAtr_TR
dc.subjectOkuma Becerileritr_TR
dc.subjectPISA 2018tr_TR
dc.subjectDuyuşsal Özelliklertr_TR
dc.subjectYordamatr_TR
dc.subjectKorelasyontr_TR
dc.subjectRegresyontr_TR
dc.titlePISA 2018 Verilerine Göre Başarıları Farklı Ülke Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Duyuşsal Özellikler İle İlişkisinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeDifferent Succesful Country According to Pısa 2018 Data Attention to the Reading Skills of the Student's Investigation of the Relationship with Faturestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÜlkeler, eğitim sistemlerinin değerlendirilmesi ve bu eğitim sisteminde eğitim gören öğrencilerin bilişsel düzeylerinin ölçülmesi amacıyla PISA, TIMMS ve PIRLS gibi uluslararası düzeyde geniş ölçekli sınavlar uygulamaktadır. PISA; OECD ülkelerinde eğitim gören, 15 yaşındaki öğrencilerin fen okuryazarlığı, matematik okuryazarlığı ve okuma becerileri alanlarında performansları ile ilgili karşılaştırılabilir veriler elde etmek için her üç yılda bir uygulanan bir programdır. Bu programda uygulanan sınavlardan elde edilen başarı puanlarını etkileyen çok sayıda değişken vardır. Bu değişkenlerden hangisinin ne seviyede etkili olduğunu bilmek, öğrencilerin başarısını artırmada eğitimcilere ve ebeveynlere bilgi sağlayacaktır. Bu çalışmada, 2018 yılında uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) uygulamalarına Türkiye, Singapur ve Fas ülkelerinden katılım sağlayan öğrencilerin başarılarının, genel başarısızlık korkusu, öznel iyi oluş: okula ait olma duygusu, dayanıklılık, öğrencinin zorbalığa uğrama deneyimi, okuma benlik kavramı: yeterlilik algısı, ebeveynlerin öğrenci tarafından algılanan duygusal desteği, öğretmenin öğrenci tarafından algılanan okuma ilgisini teşvik etmesi, annenin tamamladığı eğitim seviyesi, babanın tamamladığı eğitim seviyesi, ebeveynlerin tamamladığı eğitim seviyesi, ailenin mal varlığı/serveti, ekonomik, sosyal ve kültürel durum indeksi, erken çocuklukta geçirilen süre ve okumayı sevme/keyif alma değişkenlerinin hangileri ile yordandığı açıklanmaktadır. Yapılan analizlerde; ekonomik, sosyal ve kültürel durum indeksi, okumayı sevme/keyif alma, öğrencinin zorbalığa uğrama deneyimi değişkenlerinin PISA 2018 okuma becerisi için güçlü yordayıcılar olduğu ortaya konmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:26:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster