dc.contributor.advisor | Gürlen, Eda | |
dc.contributor.author | Selamet, Cumhur Sancaktar | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:25:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-11 | |
dc.identifier.citation | Selamet, C. S. (2024). İlkokul dördüncü sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35561 | |
dc.description.abstract | The adequacy of an educational program can be determined by identifying the positive and negative views of teachers and students, who are stakeholders in the programs, based on the situations they experience during the implementation of the program. The main aim of the research is to descriptively evaluate the 4th-grade primary school mathematics curriculum based on the opinions of teachers and students regarding the program. In this context, the purpose of the study is to evaluate the 4th-grade primary school mathematics curriculum according to CIPP evaluation model. In this study, an explanatory sequential mixed-methods approach was adopted. This was done using semi-structured teacher and student interview forms, learning diaries where students evaluated their own learning processes, observation forms for observing the learning process, and an examination of the textbook distributed by the Ministry of National Education (MEB). Quantitative data were collected through monitoring tests administered to 343 fourth-grade students at the end of each unit. The research involved interviews with 24 classroom teachers and 29 students studying at a state school in Istanbul Beylikdüzü. Content analysis was used to interpret the qualitative data obtained from the qualitative data collection tools. The research concluded that the 4th-grade mathematics curriculum should improve students' problem-solving skills, be applicable in daily life and be enthusiastic about mathematics. It also found that teachers generally prefer the direct exposition method during the teaching process and that they perceive the program's duration as short and the textbooks as insufficient. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı | tr_TR |
dc.subject | Program Değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Matematik Öğretimi | tr_TR |
dc.subject | CIPP değerlendirme modeli | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | İlkokul Dördüncü Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bir öğretim programının yeterliliği hakkında karar verebilmek için öğretmen ve öğrencilerin program uygulanırken yaşadıkları durumlardan yola çıkarak programla ilgili olumlu ve olumsuz görüşlerinin tespiti program geliştirme çalışmaları açısından önemlidir. Araştırmanın temel amacı, ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programını öğretmen ve öğrencilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Çalışmanın amacı ise; 2018 ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programını CIPP program değerlendirme modeline göre değerlendirmektir. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılının birinci dönemi ile sınırlıdır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden eş zamanlı desen yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada İstanbul Beylikdüzü’nde üç devlet okulundaki 24 sınıf öğretmeni ve 29 öğrenci ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın nitel verileri, öğretmen ve öğrencilerin ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirme modelinin alt boyutlarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yarı yapılandırılmış öğretmen ve öğrenci görüşme formları, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirdikleri öğrenme günlüğü, öğrenme sürecinin gözlemlendiği gözlem formu ve MEB tarafından dağıtılan ders kitabının incelenmesi ile elde edilmiştir. Nicel veriler 343 dördüncü sınıf öğrencisine eğitim öğretim yılının birinci döneminde yer alan üç ünite sonunda ve her ünite bitiminde uygulanan üç izleme testi ile toplanmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi, nicel verilerin analizinde ise testlerin başarı puanlarının ortalamaları alınmıştır. Araştırmada, 4. sınıf matematik dersi öğretim programının; öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirecek, günlük hayatta kullanılabilir nitelikte ve öğrencilerin matematiği sevme ve matematiğe karşı istekli olma gereksinimlerini karşılayacak nitelikte olması gerektiği, öğretmenlerin programın süresinin az ve kitapları yetersiz buldukları, öğretmenlerin genellikle düz anlatım yöntemini tercih ettikleri gibi önemli sonuçlara ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:25:46Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |