Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkbaslı, Sait
dc.contributor.authorAkkum, Emre
dc.date.accessioned2024-08-14T07:14:06Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-04-16
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35520
dc.description.abstractThis research; It is intended to be a recommendation to the administrators of educational institutions by introducing the organizational stress sources of educational administrators in education institutions in Hatay province. When stress is examined in the organizational context; It can cause negative consequences such as low performance and motivation, an increase in employee turnover rate, and absenteeism. For this reason, there is a need to conduct studies to identify organizational stress sources and take precautions. To meet this requirement, firstly, the concept of stress approaches to stress, types of stress, consequences of stress, and the conceptual framework for stress management are presented. After that; To determine the sources of stress in the management units, the effects of these sources on the management staff, the relationship between the demographic characteristics of the employees and the sources of stress, and the methods of management staff to cope with stress, a voluntary survey was conducted for the administrators of education institutions working in institutions affiliated with the Ministry of National Education in Hatay province. It was carried out by applying a survey. The survey created via Google Docs was sent to the participants and data was collected. The research is in the general survey model. In this study, which is quantitative research, data was collected by scale, scale application, and source scanning. The research was conducted to examine the effects of stress factors on different demographic variables. The method of this study is a survey study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectstrestr_TR
dc.subjectstresörtr_TR
dc.subjectkişiliktr_TR
dc.subjectörgütsel strestr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleORTAÖĞRETİM KURUMU YÖNETİCİLERİNİN ÖRGÜTSEL STRES KAYNAKLARI VE STRESLE BAŞA ÇIKMA YOLLARItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma; Hatay ilinin Dörtyol, Payas ve Erzin ilçelerinde bulunan Ortaöğretim kurumlarında eğitim yöneticilerinin örgütsel stres kaynaklarının neler olduğu ve stres kavramı tanıtılarak bu stresle başa çıkma yolları gösterilerek eğitim kurumu yöneticilerine bir tavsiye niteliği taşımaktır. Modern toplumun hastalığı olarak ifade edilmeye başlanılan stres, aslında günlük yaşamın bir parçası olmaktadır. Kişinin duygularını olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen, çevre ya da kendisinden kaynaklı olan stres, bireylerin yaşam kalitesini etkilemektedir. İş yaşamında ise, birey herhangi bir sektör örgütünün üyesi olarak çalışıyor olsun, stres ile karşılaşması mutlaktır. İş yaşamı, hayatımızın neredeyse tamamını kapsayan bir niteliğe sahiptir. Stres, örgütsel bağlamda incelendiğinde; performans ve motivasyon düşüklüğü, çalışan devir hızında artış, işe devamsızlık gibi olumsuz sonuçlara neden olabilmektedir. Bu nedenle örgütsel stres kaynaklarının tespit edilip buna önlem alınması amacıyla çalışmalar yürütme gerekliliği oluşmaktadır. Bu gerekliliği gidermek amacıyla öncelikle stres kavramı, strese yönelik yaklaşımlar, stres türleri, stresin sonuçları ve stresin yönetimine ilişkin kavramsal çerçeve ortaya konulmaktadır. Sonrasında; yönetim birimlerindeki stres kaynaklarını, bu kaynakların yönetim elemanları üzerine etkisini, çalışanların demografik özellikleri ile stres kaynakları arasındaki ilişkiyi ve yönetim personelinin stresle başa çıkma yöntemlerini belirlemek amacıyla Hatay ili Dörtyol, Payas, Erzin ilçelerindeki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda görev yapmakta olan ortaöğretim kurumu yöneticilerine gönüllük esasına göre anket uygulamak suretiyle gerçekleştirilmiştir. Google Docs üzerinden oluşturulan anket, katılımcılara gönderilmiş ve veriler toplanmıştır. Araştırma genel tarama modelindedir. Nicel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, ölçek, ölçek uygulama ve kaynak tarama ile toplanmıştır. Araştırma, stres faktörlerinin farklı demografik değişkenler üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın yöntemi anket çalışmasıdır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:14:06Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster