Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz, Hünkâr
dc.contributor.authorÇeliker, Kübra
dc.date.accessioned2024-08-14T07:05:48Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-27
dc.identifier.citationÇeliker, K. (2024). Türk ve Alman Okul Öncesi Öğretmen Eğitimi Programlarında Çok Kültürlü Eğitim Kavramı: Bir Karşılaştırma Çalışması (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35495
dc.description.abstractThis study was conducted using a holistic multiple case study design to determine the similarities and differences of the concept of multicultural education in Turkish and German preschool teacher education programs. The data were obtained from the documents of Turkish and German early childhood teacher education undergraduate programs and interviews with instructors. The data obtained were analyzed by descriptive analysis method. The findings show that the programs of the Universities of Potsdam (FHP) and TH Köln (THK) focus on practical applications, while the Justus-Liebig Giessen (JLU) and Catholic University (KHSB) programs aim to balance theoretical knowledge with practice. It was observed that the Council of Higher Education (YÖK) program emphasizes theoretical knowledge and aims to develop critical thinking, nevertheless, practical experiences should be increased. Both Turkish and German educators define multiculturalism as the coexistence of different cultures and emphasize the integration of this diversity into education. It was found that the Turkish education system limited multicultural education in course content, whereas the German education system integrated multicultural education more broadly into its programs. As a result, it was determined that Turkish education policies should include inclusive issues such as gender equality, social justice and multiculturalism and that the policies of both countries should be developed to support cultural diversity. It is emphasized that pre-service teachers should develop balanced theoretical and practical skills and that teaching staff should participate in continuous professional development programs. Lack of financial support, time and practical application are important problems in multicultural education in both countries.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectçok kültürlülük, çok kültürlü eğitim, hizmet öncesi öğretmen eğitimi, öğretmen eğitimi programı, okul öncesi öğretmen eğitimi, erken çocukluk eğitimi, doküman analizi, karşılaştırmalı eğitimtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleTÜRK VE ALMAN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARINDA ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM KAVRAMI: BİR KARŞILAŞTIRMA ÇALIŞMASItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Türkiye ve Almanya'daki okul öncesi öğretmen eğitimi programlarında çok kültürlü eğitim kavramının benzerlik ve farklılıklarını belirlemek amacıyla bütüncül çoklu durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, Türk ve Alman okul öncesi öğretmen eğitimi lisans programlarının dokümanları ve öğretim elemanlarıyla yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular, Potsdam (FHP) ve TH Köln (THK) Üniversiteleri programlarının pratik uygulamalara odaklandığını, Justus-Liebig Giessen (JLU) ve Katolik Üniversitesi (KHSB) programlarının ise teorik bilgiyi pratikle dengelemeyi amaçladığını göstermektedir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) programının teorik bilgiye ağırlık verip eleştirel düşünmeyi geliştirmeyi hedeflediği, ancak uygulamalı deneyimlerin artırılması gerektiği gözlenmiştir. Hem Türk hem de Alman eğitimciler çok kültürlülüğü, farklı kültürlerin bir arada yaşaması olarak tanımlamakta ve bu çeşitliliğin eğitime entegrasyonunu vurgulamaktadır. Türk eğitim sisteminin çok kültürlü eğitim ders içeriklerinde sınırlı kaldığı, Alman eğitim sisteminin ise bu eğitimi programlarına daha geniş çapta entegre ettiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, Türk eğitim politikalarının toplumsal cinsiyet eşitliği, sosyal adalet ve çok kültürlülük gibi kapsayıcı konuları içermesi ve iki ülke politikasının da kültürel çeşitliliği destekleyecek şekilde geliştirilmesinin gerekliliği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının teorik ve pratik becerilerini dengeli geliştirmeleri ve öğretim elemanlarının sürekli mesleki gelişim programlarına katılması vurgulanmaktadır. Her iki ülkede de mali destek, zaman ve pratik uygulama eksiklikleri çok kültürlü eğitimde önemli sorunlardır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:05:48Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster