Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuzgöl Dost, Meliha
dc.contributor.authorDalkılıç Cürmen, Feyzanur
dc.date.accessioned2024-08-14T07:03:30Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.identifier.citationDalkılıç Cürmen, F. (2024). Çocukluk çağı travmaları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenleme güçlüğünün aracı rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35490
dc.description.abstractIn this study, the mediating role of difficulties in emotion regulation in the relationship between childhood traumas and internet addiction in university students was examined. The study group of the research consisted of 485 university students. Research data were obtained with Young Internet Addiction Test Short Form, Early Trauma Inventory Short Form, Difficulties in Emotion Regulation Scale-Brief Form and Personal Information Form. Research data was collected online. The mediating role of difficulties in emotion regulation in the relationship between childhood traumas and internet addiction in university students was measured using structural equation modeling. SPSS 28 and Lisrel 8.80 programs were used for data analysis. According to the results of the research, it was found that difficulties in emotion regulation played a mediating role in the relationship between childhood traumas and internet addiction in university students. In addition, a significant and positive relationship was found between the variables included in the study. It was determined that internet addiction among university students differed significantly according to gender, but does not differ significantly according to age. The findings were discussed in the light of the literature and suggestions were made to researchers, practitioners, parents and policy makers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocukluk çağı travmalarıtr_TR
dc.subjectİnternet bağımlılığıtr_TR
dc.subjectDuygu düzenlemetr_TR
dc.subjectDuygu düzenleme güçlüğütr_TR
dc.subjectüniversite öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÇocukluk Çağı Travmaları ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişkide Duygu Düzenleme Güçlüğünün Aracı Rolütr_TR
dc.title.alternativeThe Mediator Role of Difficulties in Emotion Regulation in the Relationship Between Childhood Trauma and Internet Addictiontr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenleme güçlüğünün aracı rolü incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 485 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Form, Erken Travma Envanteri Kısa Form, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği Kısa Form ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Araştırma verileri çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenleme güçlüğünün aracı rolü yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak incelenmiştir. Veri analizi için SPSS 28 ve Lisrel 8.80 programları kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenleme güçlüğünün tam aracı rol oynadığı bulunmuştur. Bununla birlikte araştırmada yer alan değişkenler arasında anlamlı ve pozitif yönde ilişki bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaştığı fakat yaşa göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Bulgular literatür ışığında tartışılmış ve araştırmacılara, uygulamacılara, ebeveynlere ve politika yapıcılara önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:03:31Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster