Show simple item record

dc.contributor.advisorAtanur Baskan, Gülsün
dc.contributor.authorDal, Halim
dc.date.accessioned2017-06-14T10:31:46Z
dc.date.available2017-06-14T10:31:46Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-10
dc.identifier.citationDal, H. (2017). Ortaöğretim kurumlarında örgütsel sessizliğe ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara ili Çankaya ilçesi örneği) (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3524
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the organizational silence level of teachers working at public highschools in the district of Çankaya in Ankara province and to examine whether the level of silence differs in terms of demographic variables (gender, age, years of service, duration of service at present school, education level and professional branch variable). This research is a descriptive study in the form of survey model. The study population consists of 3600 teachers who thought in public highschools in Çankaya district of Ankara province during 2016-2017 academic year. The sample was determined by simple random sampling method. Research sample is composed of 562 teachers. “Organizational Silence Scale” developed by Kahveci ve Demirtaş (2013) which was tested in the sense of validity and reliability and consists of 18 articles and 5 subdimensions was used as data collection tool. SPSS 20 and Lisrel 8.80 softwares were used for data analysis. A “moderate” level organizational silence is detected among teachers as a result of the research. It is seen that organizational silence level of teachers is “moderate” considering school environment, source of silence and isolation, and “high” considering emotion and administrator subdimensions. When average of subdimensions is analyzed, the highest organizational silence level is determined in administrator subdimension, and it was followed by emotion, isolation, source of silence and school environment respectively. Research showed no statistically significant difference in organizational silence level of teachers in total and emotion, source of silence, administrator, isolation subdimensions compared to gender and age variables, where a significant difference was determined in school environment. The study did not show statistically significant difference in organizational silence level of teachers in school environment, emotion, source of silence and administrator subdimensions compared to years of service variable. But, showed a significant difference in total and isolation subdimension compared to years of service variable. Also the study determined no statistically significant difference in organizational silence level of teachers in total and in all subdimensions compared to years of service in present school, level of education and professional branch variables.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖrgütsel sessizliktr_TR
dc.subjectöğretmen
dc.subjectlise
dc.subjectortaöğretim kurumları
dc.titleOrtaöğretim Kurumlarında Örgütsel Sessizliğe İlişkin Öğretmen Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerini belirlemek ve sessizlik düzeylerinin demografik değişkenler açısından (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, görev yaptığı okuldaki hizmet süresi, eğitim durumu ve branş) farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan devlet liselerinde görev yapan toplam 3600 öğretmen oluşturmaktadır. Evrene ilişkin örneklem, basit seçkisiz örnekleme (simple random sampling) yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemi, 562 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Kahveci ve Demirtaş (2013) tarafından geliştirilmiş, 18 madde ve 5 alt boyuttan oluşan, geçerliği ve güvenirliği test edilmiş “Örgütsel Sessizlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için SPSS 20 ve Lisrel 8.80 programlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin okul ortamı, sessizliğin kaynağı ve izolasyon alt boyutlarında “orta” düzeyde olduğu; duygu ve yönetici alt boyutlarında ise “yüksek” düzeyde olduğu görülmüştür. Alt boyutların ortalamaları incelendiğinde; öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin en yüksek yönetici alt boyutunda ortaya çıktığı, bunu sırasıyla duygu, izolasyon, sessizliğin kaynağı ve okul ortamı alt boyutlarının izlediği tespit edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinde toplamda ve duygu, sessizliğin kaynağı, yönetici, izolasyon alt boyutlarında cinsiyet ve yaş değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken, okul ortamı alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Araştırmada, okul ortamı, duygu, sessizliğin kaynağı ve yönetici alt boyutlarında öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinde, mesleki kıdem değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken, örgütsel sessizlik toplamda ve izolasyon alt boyutunda mesleki kıdem değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Araştırmada, örgütsel sessizlik toplamda ve tüm alt boyutlarda öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinde, görev yaptığı okuldaki hizmet süresi, eğitim durumu, branş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record