dc.contributor.advisor | ÖZTÜRK, Mustafa Kemal | |
dc.contributor.author | ACAR, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T10:42:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-02-09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34856 | |
dc.description.abstract | Value is an important guide for individuals to make sense of life. Values need to be taught
to students at an early age in environments such as family, school and social
environment. In recent years, the place of values in education has gained importance and
their presence in textbooks, which are an indispensable tool of education, arouses great
curiosity. It is believed that values should be transferred to children from an early age,
especially in language education. This study examines the reflection of the values in the
English language curriculum on primary school English textbooks. The study basically
consists of five chapters. The first part of the study is the introduction, and in this part, the
purpose of the study, problem situation, assumptions and limitations are discussed. In the
second chapter, the theoretical foundations of the research are included and the concept
of value is discussed and presented. In the third section, it was gathered under the title of
method and was discussed with document analysis, one of the qualitative methods for
research, and frequency tables were created to determine to what extent the values were
reflected. The result of the examination shows that the values specified in the English
course curriculum are partially reflected in primary school books. It has been determined
that some values are processed more clearly, but some are not included at a sufficient
level. In the fourth chapter, the time planning of the thesis study is given. What kind of
progress will be made on which dates is planned and presented. In the fifth chapter, which
is the last chapter, the results obtained as a result of qualitative research are included.
These data show that primary school English textbooks mostly include friendship, love,
respect and helpfulness. The least mentioned values are justice and patriotism. As a
result, it has been suggested that the values should be included homogeneously in the
themes, as these values can contribute positively to the character development of
students. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Değerler eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Ders kitapları | |
dc.subject | İngilizce öğretmeni | |
dc.subject | Kitap | |
dc.title | İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlkokul Kitaplarına Yansıması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Değer bireylerin hayatı anlamlandırmasında önemli bir kılavuzdur. Değerlerin öğrencilere
küçük yaşlarda aile, okul, sosyal çevre gibi ortamlarda kazandırılması gerekmektedir. Son
yıllarda değerlerin eğitimindeki yeri önem kazanmakta ve eğitimin vazgeçilmez bir aracı
olan ders kitaplarındaki varlığı büyük merak uyandırmaktadır. Özellikle dil eğitiminde
değerlerin çocuklara erken yaşlardan itibaren aktarılması gerektiğine inanılmaktadır. Bu
çalışma İngilizce dersi öğretim programında yer alan değerlerin ilkokul İngilizce ders
kitaplarına yansımasını incelemektedir. Çalışma temelde beş bölümden oluşmaktadır.
Çalışmanın ilk bölümü giriş bölümü olarak yer almakta ve bu bölümde çalışmanın amacı,
problem durumu, sayıltılar ve sınırlılıklar ele alınmıştır. İlk bölümde yer alan araştırmanın
amacı, İngilizce dersi öğretim programının değerlerle ilgili hedeflerini belirlemek ve bu
değerlerin ilkokul kitaplarına nasıl yansıtıldığını analiz etmektir. İkinci bölümde
araştırmanın kuramsal temellerine yer verilerek değer kavramı ele alınarak sunulmuştur.
Üçüncü bölümde ise yöntem başlığı altında toplanmış olup araştırmaya yönelik nitel
yöntemlerden doküman analizi ile ele alınmış ve değerlerin ne derece yansıdığını
belirlemek için frekans tabloları oluşturulmuştur. Yapılan inceleme sonucu İngilizce dersi
öğretim programında belirtilen değerlerin ilkokul kitaplarına kısmen yansıtıldığını
göstermektedir. Bazı değerlerin daha belirgin bir şekilde işlendiği, ancak bazılarının ise
yeterli düzeyde yer almadığı tespit edilmiştir. Değerlere daha çok görsellerde yer verildiği
ama değerlerin metinlerde, alıştırmalarda çok fazla görülmediği anlaşılmıştır. Dördüncü
bölümde ise tez çalışmasının süre planlaması verilmiştir. Hangi tarihlerde nasıl bir ilerleme
kaydedileceği planlanarak sunulmuştur. Son bölüm olan beşinci bölümde ise nitel
araştırmalar sonucunda elde edilen sonuçlara yer verilmiştir. Bu veriler gösteriyor ki ilkokul
İngilizce ders kitaplarında daha çok dostluk, sevgi, saygı, yardımseverlik yer almıştır. En
az yer verilen değerler ise adalet ve vatanseverliktir. Sonuç olarak bu değerlerin
öğrencilerin karakter gelişimine olumlu katkı sağlayabileceğinden değerlerin temalarda
homojen şekilde yer alması gerektiği önerilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-04-02T10:42:44Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |