dc.contributor.advisor | Keklik, İbrahim | |
dc.contributor.author | Tonga, Zahide | |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T10:38:31Z | |
dc.date.issued | 2024-02-27 | |
dc.date.submitted | 2024-01-02 | |
dc.identifier.citation | Tonga, Z. (2024). Akran Grup Süpervizyonu Programı’nın psikolojik danışma becerileri, öz-yeterlik, terapötik ittifak ve psikolojik esnekliğe etkisi (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34843 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to examine the effect of the Peer Group Supervision Program (PGSP), which was developed to be used in applied courses such as Counseling Practice with Individuals 1 and 2, on counseling skills, counseling self-efficacy, therapeutic alliance and psychological flexibility levels of counselor candidates. Pre-test-post-test-follow-up test control group experimental design was used in the study. The study group of the research was formed among psychological counselor candidates who were in the final year of the Guidance and Psychological Counseling undergraduate program. The study was started with 11 counselor candidates in the experimental group and 14 counselor candidates in the control group and the research was terminated without any loss of subjects at any stage of the research. A 15-session Peer Group Supervision Program was applied to the experimental group. The data were collected through the Counseling Skills Scale (CSS), Counseling Self-Efficacy Scale (CSES), Therapeutic Alliance Scale Therapist Form (TIS-TF), Psychological Flexibility Scale (PFS) and Personal Information Form. In order to examine the effectiveness of the Peer Group Supervision Program, the data obtained from the experimental and control groups were analyzed with Mann Whitney U test, Friedman test and Wilcoxon signed rank tests. In all analyses where the difference between the mean scores was found to be significant, the effect size of this difference was calculated. As a result of the study, it was found that the Peer Group Supervision Program developed within the scope of the research was a highly effective program in developing counseling skills, counseling self-efficacy, therapeutic alliance and psychological flexibility levels of counselor candidates. In the follow-up measurements conducted six months later, it was seen that the effectiveness of the supervision program continued. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr_TR |
dc.subject | Süpervizyon | tr_TR |
dc.subject | Akran süpervizyonu | tr_TR |
dc.subject | Akran grup süpervizyonu programı | tr_TR |
dc.subject | Psikolojik danışma becerileri | tr_TR |
dc.subject | Özyeterlik | tr_TR |
dc.subject | Terapötik ittifak | tr_TR |
dc.subject | Psikolojik esneklik | tr_TR |
dc.subject | Psikolojik danışman adayı | tr_TR |
dc.title | Akran Grup Süpervizyonu Programı’nın Psikolojik Danışma Becerileri, Öz-Yeterlik, Terapötik İttifak ve Psikolojik Esnekliğe Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans eğitiminde psikolojik danışma uygulamalarının yapıldığı Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1 ve 2 gibi uygulamalı derslerde kullanılmak üzere geliştirilen Akran Grup Süpervizyonu Programı’nın (AGSP) psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma becerileri, psikolojik danışma özyeterlikleri, terapötik ittifak ve psikolojik esneklik düzeyleri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test-izleme testi kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans programının son sınıfına devam eden psikolojik danışman adayları arasından oluşturulmuştur. Araştırmaya, deney grubunda 11 ve kontrol grubunda ise 14 psikolojik danışman adayı ile başlanmış ve araştırmanın hiçbir aşamasında denek kaybı olmadan araştırma sonlandırılmıştır. Deney grubuna 15 oturumluk Akran Grup Süpervizyonu Programı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, Psikolojik Danışma Becerileri Ölçeği (PDBÖ), Psikolojik Danışma Öz-Yeterlik Ölçeği (PDÖÖ), Terapötik İttifak Ölçeği-Terapist Formu (TİÖ-TF), Psikolojik Esneklik Ölçeği (PEÖ) ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Akran Grup Süpervizyonu Programı’nın etkililiğini incelemek için deney ve kontrol gruplarından elde edilen veriler Mann Whitney U testi, Friedman testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testleri ile analiz edilmiştir. Araştırmadaki puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı bulunduğu bütün analizlerde, bu farkın etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, araştırma kapsamında geliştirilen Akran Grup Süpervizyonu Programı’nın psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma becerileri, psikolojik danışma özyeterliği, terapötik ittifak ve psikolojik esneklik düzeylerini geliştirmede oldukça etkili bir program olduğu bulunmuştur. Altı ay sonra gerçekleştirilen izleme ölçümlerinde süpervizyon programının etkililiğinin devam ettiği görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-10-05T10:38:31Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |