Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorBacaksız, Filiz
dc.date.accessioned2024-02-19T08:17:19Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-18
dc.identifier.citationBacaksız, F. (2024). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve öğretim elemanlarının görüşlerine göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34709
dc.description.abstractThe aims of this study are to obtain the opinions of teacher candidates, mentor teachers, and practicum instructors regarding the teaching practicum course and to make recommendations for the program based on the gathered opinions. A sequential explanatory design from mixed-method research designs was used in this study. The study group consisted of 249 teacher candidates, 51 practicum instructors, and 62 mentor teachers who were enrolled in a state university in Sakarya during the 2022-2023 academic year. The data collection tools used in the study were the Teacher Practicum Evaluation Questionnaire and a semi-structured individual interview form developed by the researcher The data obtained from the questionnaire were analyzed by descriptive statistics, while content analysis was used for the qualitative findings. According to the findings obtained from the research, it was determined that stakeholders identified certain problems and made recommendations regarding the planning, implementation, and evaluation processes of the teaching practicum course. The results of this study are expected to contribute to future research on teaching practicum and curriculum development process.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretmenlik uygulamasıtr_TR
dc.subjectÖğretmen adayıtr_TR
dc.subjectUygulama öğretmenitr_TR
dc.subjectUygulama öğretim elemanıtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleÖğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerine ulaşmak ve ulaşılan görüşler doğrultusunda programa önerilerde bulunmaktır. Çalışmada karma yöntem desenlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ilindeki bir devlet üniversitesinde 2022-2023 akademik yılında öğrenim gören 249 öğretmen adayı, görev yapan 51 uygulama öğretim elemanı ve öğretmenlik uygulaması yapılan okullarda görev yapan 62 uygulama öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmenlik uygulaması değerlendirme anketi ve yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikten, nitel bulguların analizinde ise içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda paydaşlar tarafından öğretmenlik uygulaması dersinin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine yönelik bazı sorunların ve önerilerin belirtildiğine ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları ile öğretmenlik uygulamasına yönelik yapılacak araştırmalara ve program geliştirme çalışmalarına katkı sağlanması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.lift2026-02-20T08:17:19Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster