dc.contributor.advisor | Gürlen, Eda | |
dc.contributor.author | Bacaksız, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2024-02-19T08:17:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-01-18 | |
dc.identifier.citation | Bacaksız, F. (2024). Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve öğretim elemanlarının görüşlerine göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34709 | |
dc.description.abstract | The aims of this study are to obtain the opinions of teacher candidates, mentor teachers,
and practicum instructors regarding the teaching practicum course and to make
recommendations for the program based on the gathered opinions. A sequential
explanatory design from mixed-method research designs was used in this study. The study
group consisted of 249 teacher candidates, 51 practicum instructors, and 62 mentor
teachers who were enrolled in a state university in Sakarya during the 2022-2023 academic
year. The data collection tools used in the study were the Teacher Practicum Evaluation
Questionnaire and a semi-structured individual interview form developed by the researcher
The data obtained from the questionnaire were analyzed by descriptive statistics, while
content analysis was used for the qualitative findings. According to the findings obtained
from the research, it was determined that stakeholders identified certain problems and
made recommendations regarding the planning, implementation, and evaluation processes
of the teaching practicum course. The results of this study are expected to contribute to
future research on teaching practicum and curriculum development process. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Öğretmenlik uygulaması | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen adayı | tr_TR |
dc.subject | Uygulama öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | Uygulama öğretim elemanı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Öğretim Elemanlarının Görüşlerine Göre İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve uygulama öğretim
elemanlarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerine ulaşmak ve ulaşılan
görüşler doğrultusunda programa önerilerde bulunmaktır. Çalışmada karma yöntem
desenlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya
ilindeki bir devlet üniversitesinde 2022-2023 akademik yılında öğrenim gören 249 öğretmen
adayı, görev yapan 51 uygulama öğretim elemanı ve öğretmenlik uygulaması yapılan
okullarda görev yapan 62 uygulama öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacı
tarafından geliştirilen öğretmenlik uygulaması değerlendirme anketi ve yarı yapılandırılmış
bireysel görüşme formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Anketten elde edilen
verilerin analizinde betimsel istatistikten, nitel bulguların analizinde ise içerik analizi
yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda paydaşlar
tarafından öğretmenlik uygulaması dersinin planlama, uygulama ve değerlendirme
süreçlerine yönelik bazı sorunların ve önerilerin belirtildiğine ulaşılmıştır. Bu çalışmanın
sonuçları ile öğretmenlik uygulamasına yönelik yapılacak araştırmalara ve program
geliştirme çalışmalarına katkı sağlanması beklenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2026-02-20T08:17:19Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |