dc.contributor.advisor | Gelmez Burakgazi, Sevinç | |
dc.contributor.author | Akdeniz, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2023-12-06T11:51:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34203 | |
dc.description.abstract | With the 4 + 4 + 4 education system English language learning age decreased to
the second grade in Turkey and communication skills gained prominence in the
renewed English curricula. The aim of this study is to investigate the level of
reaching the A1 level speaking skills achievements determined by the Ministry of
National Education (MoNE) when the students graduated from the 5th grade in 2016
- 2017 academic year. Within this purpose, data were collected from 34 students
and 9 teachers in 4 different primary schools located in Çankaya district of Ankara.
Semi-structured interviews were held with teachers and students, and a picture based English speaking activity was used with students. The study is a mixed method study based on qualitative and quantitative data. Interviews, which were
analyzed with NVivo 11 program, conducted with teachers and students constituted
the qualitative part of the study and the English speaking activity, which was
evaluated using a rubric, conducted with students constituted the quantitative part.
The results indicated that different outcomes of the students' attainment of the
speaking skills target depended upon the school hours. Besides, it was found that
some teachers had limited curriculum literacy, some of the teachers used limited in class activities for improving English speaking skills, and teachers mostly
communicated in Turkish in the classes. This study suggests that it would be
meaningful to increase the hours of English lessons, and teachers should attend in service training programs to be informed about the curriculum and possible in-class
activities related to speaking skills. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İngilizce konuşma becerileri | tr_TR |
dc.subject | Erken yaşta yabancı dil edinimi | tr_TR |
dc.subject | İngilizce öğretim programları | tr_TR |
dc.subject | Karma desen araştırması | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme ve öğretme süreçleri | tr_TR |
dc.title | Erken Yaşta İngilizce Konuşma Becerisi Öğretimi ve Öğrenme: Bir Karma Desen Araştırması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkiye’de 4+4+4 eğitim sistemiyle beraber İngilizce öğrenme seviyesi ilkokul 2.
sınıf düzeyine inmiştir ve yenilenen İngilizce öğretim programlarında iletişim
becerileri ön plana çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı, ilkokul 2. sınıfta ilk defa İngilizce
öğrenmeye başlayan öğrencilerin, 2016 – 2017 eğitim öğretim yılında 5. sınıftan
mezun olduklarında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen A1 düzeyinde
konuşma becerileri kazanımlarına ulaşma derecelerini öğrenme ve öğretme
süreçlerine bağlı olarak araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, Ankara ilinin
Çankaya ilçesinde yer alan 4 farklı ilköğretim kurumunda 34 öğrenci ve 9
öğretmenden veri toplanmıştır. Öğretmen ve öğrencilerle birebir görüşmeler
yapılmış ve öğrencilerle ayrıca İngilizce konuşma etkinliği yapılmıştır. Araştırma,
nitel ve nicel verilere dayalı bir karma desen çalışmasıdır. NVivo 11 programı ile
analiz edilen öğretmen ve öğrencilerle yapılan görüşmeler araştırmanın nitel
boyutunu, öğrencilerle gerçekleştirilen ve bir rubrik ile değerlendirilen İngilizce
konuşma etkinliği de nicel boyutunu oluşturmaktadır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin konuşma becerileri için belirlenen hedeflere
ulaşma düzeyi ile ilgili elde edilen farklı sonuçların okulların ders saatlerine bağlı
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen ve öğrencilerle gerçekleştirilen
görüşmelerden bazı öğretmenlerin İngilizce öğretim programına hakim olmadığı,
derste İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek için yapılan etkinliklerin kısıtlı
olduğu ve öğrencilerin ilkokul öğretmenlerinin derste çoğunlukla Türkçe iletişim
kurduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmada, ilköğretim İngilizce ders saatlerinin
artırılmasının anlamlı olacağı, öğretmenlerin öğretim programları ve ders süresince
uygulayabilecekleri konuşma becerilerine yönelik etkinlikler ile ilgili bilgilendirilmeleri
için hizmet içi eğitim almaları gerektiği önerilerinde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-12-06T11:51:25Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |