Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTan Şişman, Gülçin
dc.contributor.authorDizman, Ebru
dc.date.accessioned2023-10-25T08:44:18Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34111
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the fidelity of 2018 secondary school English curriculum implementation and affecting factors, through the views of the teachers. Employing embedded single case study design that is one of the qualitative research, the present study was carried out with seven English language teachers and sixteen 9th-12th grade students of Anatolian High School and Anatolian Imam Hatip High School in Muradiye district of Van province that were determined by using maximum variation sampling method. Data collected through a semi-structured individual interview form was analyzed through content analysis and also descriptive analysis was used in the analysis of the data obtained from the observations carried out through the in-class observation form. According to the findings, the majority of the teachers were of the opinion that the basic components of the curriculum were suitable for fidelity of implementation except for learning outcomes. However, the results obtained from the class observations indicated that in terms of key components for measuring fidelity of implementation (i.e., adherence, dose, quality of program delivery and participant responsiveness) teachers could not implement the 2018 secondary school English curriculum with a sufficient level of fidelity, except for content and teaching-learning process. Additionally, the results revealed that student characteristics was the most frequently emphasized factor affecting fidelity of implementation; program characteristics, organizational characteristics, teacher characteristics and teacher education were also affecting factors emphasized by the teachers. In the light of the results obtained from the research, the recommendations to increase the fidelity of curriculum implementation were suggested.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectProgramın bağlılıkla uygulanması
dc.subject2018 İngilizce dersi öğretim programı
dc.subjectİngilizce öğretmenleri
dc.titleOrtaöğretim İngilizce Öğretmenlerinin Programı Bağlılıkla Uygulama Durumlarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, 2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının bağlılıkla uygulanma durumunun ve bağlılıkla uygulanmasını etkileyen faktörlerin öğretmen görüşleri çerçevesinde incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden iç içe geçmiş tek durum desenindeki bu çalışma, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen Van ili Muradiye ilçesindeki Anadolu Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesinde görev yapan yedi İngilizce öğretmeni ve bu liselerde 9-12. sınıflarda öğrenim gören 16 öğrenci ile yürütülmüştür. Yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formu aracılığı ile elde edilen verilerin analizinde içerik analizi; sınıf içi gözlem formu aracılığı ile yürütülen gözlemlerden elde edilen verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, öğretmenlerin çoğunluğunun kazanım öğesi haricindeki öğelerin bağlılıkla uygulanabilir olduğu görüşünde oldukları fakat programın bağlılıkla uygulanmasına ilişkin bileşenler kapsamında (uyma, doz, uygulamanın kalitesi ve katılımcı tepkileri) içerik ve eğitim durumları öğeleri haricinde 2018 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programını yeterli düzeyde bağlılıkla uygulayamadıkları belirlenmiştir. Öğretim programının bağlılıkla uygulanmasını etkileyen faktörler kapsamında ise en sık vurgulanan faktörün öğrenci özellikleri olduğu; program özellikleri, örgütsel özellikler, öğretmen özellikleri ve öğretmen eğitiminin de etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, programın bağlılıkla uygulanabilirliğinin artırılabilmesi için 2018 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programına ilişkin gerekli düzenlemeler ve öğretmenlerin sahip olması gereken nitelikler kapsamında mevcut uygulamalara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.lift2023-12-05T08:44:18Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster