Show simple item record

dc.contributor.advisorTan Şişman, Gülçin
dc.contributor.authorErdemir Sezer, Sıla
dc.date.accessioned2023-10-23T07:56:15Z
dc.date.issued2023-09-01
dc.date.submitted2023-07-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34066
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate differentiated instruction and andragogy practices in English preparatory classes and the factors that affect the reflection of these practices on the teaching-learning process within the perspectives of instructors and students. Employing partially mixed sequential equal status design, the quantitative part of this study conducted with 644 students and the qualitative part conducted with 12 English instructors of English preparatory classes of public universities in Ankara during 2021-2022 academic year. The quantitative data was collected through student questionnaire for English preparatory classes and the qualitative data was collected through semi-structured interview form. The quantitative data was analyzed by using descriptive statistics and the qualitative data was analyzed by content analysis. According to the findings, both students and instructors thought that differentiated instruction and andragogy practices were necessary in English preparatory classes; however, it was revealed that those practices were not adequately reflected in English lessons. Moreover, the findings indicated that the self-efficacy levels of the instructors regarding differentiated instruction and andragogy practices were quite low. In the findings related to the factors that affect differentiated instruction and andragogy practices are “instructor-related”, “student-related” and “related to the structure of teaching-learning process in preparatory classes” factors were determined. Within this context, the result of this study is expected to provide comprehensive basis for improvement studies of teaching-learning process in English preparatory classes and to guide several stakeholders for their studies in future.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFarklılaştırılmış öğretim
dc.subjectAndragoji
dc.subjectÖğrenme-öğretme süreci
dc.subjectİngilizce hazırlık sınıfları
dc.subject.lcshH- Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleİngilizce Hazırlık Sınıflarının Farklılaştırılmış Öğretim ve Andragoji Uygulamaları Açısından İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe Investigation of English Preparatory Classes in Terms of Differentiated Instruction and Andragogytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, öğretim elemanları ve öğrencilerin bakış açısından İngilizce hazırlık sınıflarında farklılaştırılmış öğretim ve andragoji uygulamaları ile bu uygulamaların öğrenme-öğretme sürecinde kullanılmasını etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Kısmi karma eş zamanlı eşit statülü desende yürütülen bu araştırmanın nicel boyutunda Ankara ilindeki devlet üniversitelerinin 2021-2022 akademik yılında İngilizce hazırlık sınıflarında öğrenim gören 644 öğrenci adayına uygulanan İngilizce Hazırlık Sınıflarına Yönelik Öğrenci Anket Formu aracılığıyla elde edilen veriler, betimleyici istatistik yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Nitel boyutunda ise, Ankara ilindeki devlet üniversitelerinin İngilizce hazırlık sınıflarında görev yapan 12 öğretim elemanının gönüllü katılımıyla yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler aracılığıyla elde edilen nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının İngilizce hazırlık sınıflarında farklılaştırılmış öğretim ve andragoji uygulamalarının gerekli olduğunu düşündükleri; ancak, bu uygulamaların mevcut İngilizce derslerine yeterli düzeyde yansıtılmadığı ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının, farklılaştırılmış öğretim ve andragoji uygulamalarına ilişkin öz-yeterlilik algılarının oldukça düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, farklılaştırılmış öğretim ve andragoji uygulamalarının kullanılmasını etkileyen faktörlerin “öğretim elemanı kaynaklı”, “öğrenci kaynaklı” ve “hazırlık sınıflarında eğitim-öğretim faaliyetlerinin yapısından kaynaklı” faktörler olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda, araştırmadan elde edilen sonuçların İngilizce hazırlık sınıflarında öğrenme-öğretme süreçlerinde gelecekte yapılacak iyileştirme çalışmalarına kapsamlı bir temel oluşturması ve birçok farklı paydaşa yol gösterici olması beklenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-23T07:56:15Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record