dc.contributor.advisor | Gürlen, Eda | |
dc.contributor.author | Karsavuranoğlu Atasoy, Şevval | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T12:19:57Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-07 | |
dc.identifier.citation | Atasoy Karsavuranoğlu, Ş. (2023). Okul Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimi: İhtiyaçlar ve Program Önerisi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi. Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33843 | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the in-service training needs of English teachers working at preschools and to develop an in-service training program for them. The views of English teachers, preschool teachers and school administrators were included in the study. Suggestions about the features that should be gained to teachers, the educational situations that should be arranged and how to test the features to be gained are presented regarding the in-service training program developed to meet the in-service training needs of English teachers in pre-school education. In the study, phenomenology was used to investigate the opinions and experiences of the participants about the in-service training needs of English teachers working in pre-school units. Semi-structured interview forms and observation form developed by the researcher were used as data collection tools. The study was limited to seven English teachers, six preschool teachers and three school administrators working in preschools in Ankara in the 2022-2023 academic year and was selected with purposive sampling. The data were analyzed by content analysis. As a result of the research, it has been determined that English teachers working in preschools have the most difficulties in classroom management, teaching English to young children, getting to know students and communicating with stakeholders. As a result of data analysis, it was found that the highest frequency of in-service training needs of English teachers working in pre-schools was about classroom management. An in-service training program named “Effective Classroom Management for Preschool English Teachers” has been developed for this need. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hizmet içi eğitim | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | tr_TR |
dc.subject | İngilizce öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | İngilizce öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Hizmet içi eğitim programı | tr_TR |
dc.subject | İhtiyaç analizi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimi: İhtiyaçlar ve Program Önerisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada okul öncesi eğitim kademesinde görev alan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve okul öncesi kademesinde çalışan İngilizce öğretmenlerine yönelik bir hizmet içi eğitim programı geliştirmek amaçlanmıştır. Okul öncesi kurumlarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları temel sorunlar ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları araştırılmıştır. Çalışmada İngilizce öğretmenlerinin, okul öncesi öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüşlerine yer verilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin okul öncesi eğitimde hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik geliştirilen hizmet içi eğitim programına ilişkin öğretmenlere kazandırılması gereken özellikler, düzenlenmesi gereken eğitim durumları ve kazandırılacak özelliklerin nasıl sınanacağına ilişkin öneriler sunulmuştur. Çalışmada katılımcıların, okul öncesi birimlerde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları olgusuna yönelik görüşlerinin ve deneyimlerinin araştırılması sebebiyle nitel yöntem desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları ve gözlem formu kullanılmıştır. Çalışma 2022-2023 eğitim öğretim yılında Ankara’da okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yedi İngilizce öğretmeni, altı okul öncesi öğretmeni ve üç okul yöneticisi ile sınırlı olup örneklem amaçlı örnekleme ile seçilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler ve yedi hafta boyunca gerçekleştirilen gözlemler sonucu elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin en çok sınıf yönetimi, küçük çocuklara İngilizce öğretimi, öğrenciyi tanıma ve paydaşlarla iletişim konularında güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. Veri analizleri sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin en yüksek frekansa sahip hizmet içi eğitim ihtiyacının sınıf yönetimi konusunda olduğu bulunmuştur. Bu ihtiyaca yönelik “Okul Öncesi İngilizce Öğretmenleri İçin Etkili Sınıf Yönetimi” isimli bir hizmet içi eğitim programı geliştirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T12:19:57Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |