Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Eda
dc.contributor.authorGürpınar, Selin
dc.date.accessioned2023-07-31T12:18:00Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-04-27
dc.identifier.citationGürpınar, S. (2023). Öğretmen adaylarının öğrenme sürecinde yaşadıkları zorluklar ve öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33840
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the learning strategies that prospective teachers’ use, to determine whether their levels differ according to various variables, and to get their views on the importance of learning strategies and the learning problems they experience. In the research, the explanatory design of the mixed research method was used. The study group of the research consists of 385 voluntary prospective teachers who are studying in the 2nd and 3rd grades of Computer Education and Instructional Technology, Primary Education and Special Education departments of three public universities in Ankara in the fall semester of the 2021-2022 academic year. In the research, the "Learning Strategies Scale" developed by Güven (2004) was used as a quantitative data collection tool, and the "Semi-Structured Individual Interview Form" developed by the researcher was used as a qualitative data collection tool. Scale was analyzed using the Jamovi 2.3.21 package program and One-Way ANOVA and t-test were used for comparisons. In the analysis of the interview form, the MAXQDA program was used. After the analysis, it was observed that the most used learning strategies by the prospective teachers were the strategies of comprehension monitoring, followed by rehearsal, affective and elaboration strategies, and the least used organizational strategies and suggestions were made regarding the obtained results.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme stratejileri
dc.subjectÖğretmen adayları
dc.subjectÖğrenme zorlukları
dc.subjectÖğrenmeyi öğrenme
dc.subjectKarma araştırma yöntemi
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleÖğretmen Adaylarının Öğrenme Sürecinde Yaşadıkları Zorluklar ve Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerini ve bu stratejilerini ne düzeyde kullandıklarını belirlemek, çeşitli değişkenlere göre kullanım düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek ve öğrenme stratejilerinin önemi ve yaşadıkları öğrenme zorlukları hakkında görüşlerini almaktır. Araştırmada, öğretmen adaylarının öğrenme stratejilerinin tespit edilmesi için karma araştırma yönteminin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Ankara ilinde bulunan üç devlet üniversitesinin üç ortak bölümü olan bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi, sınıf eğitimi ve özel eğitim bölümlerinin 2. ve 3. sınıflarında eğitim alan, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen ve ölçek uygulanan 385 öğretmen adayından ve görüşme yapılan 32 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Güven (2004) tarafından geliştirilen “Öğrenme Stratejilerini Belirleme Ölçeği” ve nitel veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Bireysel Görüşme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler Jamovi 2.3.21 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) ve t-testi kullanılmıştır. Elde edilen nitel verilerin analizinde ise MAXQDA programı kullanılmıştır. Analiz sonrası öğretmen adaylarının en çok kullandıkları öğrenme stratejilerinin anlamayı izleme stratejisi olduğu, bunu yineleme, duyuşsal ve anlamlandırma stratejilerinin takip ettiği ve en düşük olarak örgütleme stratejilerini kullandıkları gözlemlenmiş ve elde edilen sonuçlara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T12:18:00Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster