Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuzgöl Dost, Meliha
dc.contributor.authorÇatalağaç, İdil
dc.date.accessioned2023-07-31T11:45:56Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33820
dc.description.abstractThis study examined how personality traits and self-stigma predict attitudes towards face-to-face and online counseling. The study population consisted of 500 university students. In the data collection process, the Attitudes Towards Online and Face-to-Face Counseling Scale, the Adjective-Based Personality Test, the Self-Stigma in Seeking Psychological Help Scale and the Personal Information Form were used. According to the results of the study, according to the personality traits of the students, the dimensions of openness to experience and agreeableness positively predict the value of online counseling. The dimension of emotional instability positively predicts discomfort with online counseling, and responsibility negatively predicts discomfort with online counseling. In addition, emotional instability, openness to experience and agreeableness positively predicted the value of face-to-face counseling, while emotional instability positively predicted discomfort with face-to-face counseling. While self-stigmatisation scores negatively predicted the value of face-to-face and online counseling, they positively predicted discomfort with face-to-face and online counseling. In terms of gender, it was found that women's value scores for face-to-face and online counseling and men's discomfort scores for face-to-face and online counseling were significantly higher. In addition, previous counseling status also showed significant differences in terms of discomfort with face-to-face and online counseling and value of face-to-face counseling. The results were discussed in the light of the literature and recommendations were made for researchers and professionals in the field.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPsikolojik danışmatr_TR
dc.subjectÇevrim içi psikolojik danışmatr_TR
dc.subjectKişilik özellikleritr_TR
dc.subjectPsikolojik yardım aramatr_TR
dc.subjectKendini damgalamatr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.titleYüz Yüze Ve Çevrim İçi Psikolojik Danışmaya Yönelik Tutum ile Kişilik Özellikleri ve Kendini Damgalama İlişkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, kişilik özelliklerinin ve kendini damgalamanın yüz yüze ve çevrim içi psikolojik danışma tutumunu nasıl yordadığı incelenmiştir. Araştırmanın katılımcı grubu, 500 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama sürecinde Online ve Yüz Yüze Danışmaya Yönelik Tutum Ölçeği, Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi, Psikolojik Yardım Aramada Kendini Damgalama Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kişilik özelliklerine göre deneyime açıklık ve yumuşak başlılık boyutları çevrim içi psikolojik danışmanın değerini pozitif yönde yordamaktadır. Duygusal dengesizlik boyutu çevrim içi psikolojik danışmadan duyulan rahatsızlığı pozitif yönde, sorumluluk ise çevrim içi psikolojik danışmadan duyulan rahatsızlığı negatif yönde yordamaktadır. Ayrıca, duygusal dengesizlik, deneyime açıklık ve yumuşak başlılık boyutlarının yüz yüze psikolojik danışmaya olan değeri pozitif yönde yordadığı, duygusal dengesizliğin ise yüz yüze psikolojik danışmadan duyulan rahatsızlığı pozitif yönde yordadığı görülmüştür. Kendini damgalama puanları ise yüz yüze ve çevrim içi psikolojik danışmanın değerini negatif yönde yordarken, aynı şekilde yüz yüze ve çevrim içi psikolojik danışmadan duyulan rahatsızlığı pozitif yönde yordamaktadır. Cinsiyetle ilgili olarak, kadınların yüz yüze ve çevrim içi psikolojik danışmaya verdikleri değer puanlarının, erkeklerin ise yüz yüze ve çevrim içi psikolojik danışmadan duydukları rahatsızlık puanlarının anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, daha önce psikolojik danışma alma durumu da yüz yüze ve çevrim içi psikolojik danışmadan duyulan rahatsızlık ve yüz yüze psikolojik danışmaya olan değer açısından anlamlı farklar göstermektedir. Sonuçlar, literatür ışığında tartışılmış ve araştırmacılara ve alandaki çalışanlara öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:45:56Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster