Başlık için Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 162, listelenen: 91-110
-
Kültürel Anlatılarda Amazon Kadını: Hareketli Bir Çizgi Roman Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)Comics appealing to children and adults are created with male- dominated predominantly superheroes with infinite powers in an imaginary world. However, the rareness of female characters created in comics or creating them ... -
Kültürel Miras Öğesi Olarak Karagöz’ün Dijital Oyun Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)Cultural heritage is the sum of the various influences on an individual that, from a certain point in time, influence that person's voice, opinions, and ideas to others. Tangible culture includes artifacts, monuments, a ... -
Mitolojik Hikayelerin Resimleme İle İlişkisi: Türk Mitolojik Hikayelerinin Resimlenmesi ve Taşınabilir Ürünler Üzerine Grafik Baskı Uygulamaları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)It is a well known fact that there are many art styles that are known by the names of nations in the world. Turkey has the competence to create its own language with its cultural diversity. However, today, it is seen that ... -
Moda Endüstrisinin Dijital Dönüşümü: Hareketli Moda Grafikleri ve Bir Uygulama Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2024-07)Fashion; Being an industry that includes production, consumption, distribution and marketing activities, it is a constantly changing and developing phenomenon that seeks innovation. While clothing is a basic human need and ... -
Müze Ve Ören Yeri Arasındaki Bildirişim ve Etkileşim Sorunları; Alacahöyük Müzesi Ve Ören Yeri İçin Bir Uygulama Çalışması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2013)Activities of museology include studies for preservation and research of abstract and concrete cultural assets as well as providing connection with the society. Nowadays, exhibition studies are performed for the purpose ... -
Müzelerde Artırılmış Gerçeklik: Nft Uygulamaları Bağlamında Artırılmış Gerçeklik Destekli Müze Uygulaması (Bolu Müzesi Örneği)
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Augmented Reality (AR) is the enrichment of objects with a digital layer by referring to real environment objects and the experience of this enrichment process with smart devices. Augmented reality technology has been used ... -
Müzelerde Tarihi Eserlerin Tanıtım Sorunları; Gordion Müzesi İçin Grafik Tasarımı Uygulamaları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Güler Cenik Melahat. Presentation Problems of Historic Works in the Museums; Graphic Design Applications for Gordion Museum Artistic, Proficiency Thesis, Ankara, 2018. Numerous different civilizations existed on the ... -
Müzik Videolarında Üç Boyutlu Görsel Efekt Kullanımı ve Bir Müzik Video Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)In our age, along with the unpredictable development of technology, the systems that direct our lives also change. Herewith the expansion of digital media that keeping visuality in the foreground with a cultural and ... -
Okul Öncesi 3-6 Yaş Çocuklara Yönelik Özgün Bir Sessiz Pop-Up Kitap Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)In the process of opening up to the outside world of preschool children, children's publications are one of the important sources for developing different perspectives and adopting books as friends. Children's books as ... -
Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Eğitsel Animasyon Filmlerinin İncelenmesi: Güneş Sistemi Konulu İki Boyutlu Animasyon Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Preschool education aims to contribute to the cognitive, physical, social and emotional development of the child, and to positively affect his/her self improvement and future life. Children display a curious and interested ... -
Okulöncesi Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarında Mitolojik Öyküler Üzerinden Kavramların Anlatımı ve Bir Resimli Kitap Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Children's picture books are the most effective way to stimulate the child's sense perceptions in the preschool period, by providing the opportunity for visual reading. Concept development is important for the intellectual ... -
Orta Çağ Avrupa El Yazmalarındaki İllüstrasyonların Çizgi Roman Sanatına Uyarlanması Ve Bir Çizgi Roman Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-10-14)ABSTRACT It is a known the fact that illustrations prepared for the texts in the books help to strengthen further narration. The origins of the book illustrations date back to the Middle Ages. Miniatures in European ... -
Oyunlaştırma Tasarımı: Dijital Güvenlik Farkındalığı İçin Bir Uygulama Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023-03-01)The aim of this study is to determine the expanding role of the designer at the point of raising awareness about digital security, which is one of the concepts of the digital age, to create a gamification design framework ... -
Oyunlaştırma Temelli Mobil Aplikasyonlar ve Özel Eğitim Alanına Yönelik Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-01)This study, which aims to contribute to the education processes of children with dyslexia utilizing the gamification method, consists of four parts. In the first chapter, the concept of gamification is defined and theoretical ... -
Perspektif İzdüşüm Sistemlerine Bilgisayar Destekli Çözümler ve 2.5 Boyutlu Animasyon Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)Perspective and depth perception are fundamental art subjects in today’s art schools. However, perspective education is limited to 1, 2, and 3 points in Turkey’s institutions and unfortunately, there is not enough literature ... -
Polisiye Dizi Jeneriklerinde Görsel Tasarım Sorunları ve Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)TV series and film productions, which have started to take more place in our lives with the developing technology day by day, have become easily accessible thanks to digital platforms besides television. These digital media ... -
Post-Dijital Çağda İşbirliğine Dayalı Baskı Stüdyosu ve Melez Sanat Eseri Üretimi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)While printing, which dates to the pre-written history, was only a means of reproduction at the beginning, with its artistic use, it directly became one of the forms of artistic expression. In addition to traditional ... -
Projeksiyon Haritalama Teknikleri, Alanlarının İncelenmesi Ve Bir Uygulama Çalışması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-09-28)Light and shadow have been used as the primal means to represent emotions, senses and thoughts since the ancient times and they have attained one of their utmost functions today through projection mapping technique, which ... -
Reklam Fotoğrafçılığında Bilgisayar Destekli İmaj Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017)DANESH, Vahid. Computer Generated Imagery in Advertisement Photography Postgraduate Thesis with an Application Study considering the Advertisement Campaign of Columbia, Ankara, 2017. Today, under the light of the developing ... -
Resimli Çocuk Kitaplarında Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımı ve Bir Resimli Hikaye Kitabı Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)Nowadays, rapidly developing digital technologies; It offers new areas of use in many sectors such as education, training and entertainment. With this feature, portable digital technology devices become one of the most ...