Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan Aran, Özge
dc.contributor.authorÖlmez, Elif
dc.date.accessioned2023-04-11T11:40:35Z
dc.date.issued2023-03
dc.date.submitted2023-01-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29593
dc.description.abstractIt is considered important to take advantage of information and communication technologies in foreign language teaching. Digital storytelling is considered important in terms of motivating and arousing interest in students while learning a foreign language, providing opportunities for autonomous work, and using multimedia tools. In this context, this research aims to investigate the effect of digital storytelling method on English writing skills and foreign language anxiety levels of high school students. The research was conducted with 10th grade students in a high school in Ankara, using an experimental design. The data collection tools used in the study are: 9th grade writing skills and evaluation rubric, 10th grade writing skills and evaluation rubric, digital storytelling evaluation rubric, foreign language anxiety scale, and interview form. In the research, a digital storytelling checklist was used to ensure that students follow the experimental steps. The data was analyzed using SPSS 22 and descriptive analysis methods. The research showed that digital storytelling increases students' English writing skills, but does not create a significant difference in their foreign language anxiety levels. In the research, it was concluded that there was a statistically significant negative correlation at a moderate level between the students' final test scores in writing and foreign language anxiety. The qualitative data showed that the students in the experimental group reported a decrease in their foreign language anxiety, an increase in their interest in the lesson, more enjoyable lessons, and an increase in their motivation to participate in the lesson after the digital storytelling.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital öykülemetr_TR
dc.subjectYabancı dil kaygısıtr_TR
dc.subjectYazma becerisitr_TR
dc.subjectLisetr_TR
dc.subjectİngilizce dersitr_TR
dc.titleDijital Öykülemenin Lise Öğrencilerinin İngilizce Yazma Becerilerine ve Yabancı Dil Kaygı Düzeylerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇoklu okuryazarlık kavramının giderek önem kazandığı çağımızda, yabancı dil öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Öğrencileri yabancı dil öğrenirken motive etmesi, ilgi uyandırması, özerk çalışma imkânı vermesi ve multimedya araçlarının kullanılması boyutuyla dijital öyküleme yabancı dil eğitiminde kullanılan etkili yöntemlerden biridir. Bu kapsamda bu araştırmada dijital öyküleme yöntemi ile zenginleştirilmiş İngilizce dersinin lise öğrencilerinin İngilizce yazma becerilerine ve yabancı dil kaygı düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara’da bir lisede 10. sınıf seviyesinde öğrenim gören öğrencilerden oluşmuştur. Araştırmanın veri toplama araçları; 9. sınıf yazma görevi ve dereceli puanlama anahtarı, 10. sınıf yazma görevi ve dereceli puanlama anahtarı, dijital öykü dereceli puanlama anahtarı, yabancı dil kaygı ölçeği ve görüşme formudur. Araştırmada denel işlem adımlarının öğrenciler tarafından takibini sağlamak için ise dijital öyküleme kontrol listesi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 22 programı ile nitel verileri ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma dijital öykülemenin öğrencilerin İngilizce yazma becerilerini artırdığı ancak yabancı dil kaygı düzeylerinde anlamlı bir fark oluşturmadığını göstermiştir. Araştırmada öğrencilerin yazma ve yabancı dil kaygı son test puanları arasında negatif yönde orta düzeyde istatiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Araştırmanın görüşme yoluyla elde edilen nitel verilerine göre ise deney grubunda bulunan öğrenciler dijital öyküleme sonrasında yabancı dil kaygılarının azaldığını, derse olan ilgilerinin arttığını, derslerin daha eğlenceli geçtiğini ve bu duruma bağlı olarak derse katılma motivasyonlarının arttığını belirtmişlerdir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-04-11T11:40:35Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster