dc.contributor.advisor | Fer, Seval | |
dc.contributor.author | Bilgetekin, Filiz Ayça | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T11:38:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-06 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29588 | |
dc.description.abstract | Distance Education is a system of education in which learning and teaching activities are conducted in an environment where students and teachers are physically separated. The type of distance education in which education is applied in different places via online courses is called online distance education. The purpose of this study is to develop an insight into the opinions of students and lecturers at preparatory unit on online learning of English language skills (teaching four skills reading, writing, listening, speaking). In this qualitative study case study design was adopted. The participants of this research comprise of students and lecturers at preparatory unit of a foundation university in 2020-2021 academic year. The research data were collected through data triangulation; semi-structured interviews applied on focus groups, observations and reflections. The obtained data were analyzed utilizing the steps in Miles and Huberman data analysis and findings were interpreted. The results were summarized as below: 1. It was found that students and lecturers have some positive and negative views on online learning of English language skills for each skill. 2. It was found that students’ views on online learning are generally negative while lecturers’ views on online learning are generally positive. 3. It was found that for students, the strong skill is writing and the weak skill is speaking while for lecturers, the strong skill is reading and the weak skill is speaking. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Uzaktan eğitim | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğretim | |
dc.subject | Yabancı dil öğretimi | |
dc.subject | Yabancı dil öğrenme | |
dc.subject | Yabancı dil becerileri öğretimi | |
dc.subject | Veri üçgenlemesi | |
dc.title | İngilizce Dil Becerilerinin Çevrimiçi Edinimi: Hazırlık Sınıfı Öğrencileri ve Öğretim Görevlileriyle Bir Çalışma | tr_TR |
dc.title.alternative | Online Learning of English Language Skills: A Study with Preparatory School Students and Lecturers | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Uzaktan eğitim, öğrenme-öğretme faaliyetlerinin, öğreten ve öğrencinin birbirinden uzakta oldukları bir ortamda gerçekleştirildiği bir eğitim sistemidir. Uzaktan eğitimin öğretmen ve öğrencinin farklı yerlerde olduğu ve internet tabanlı uygulamalarla yapıldığı biçimine çevrimiçi öğretim adı verilmektedir. Araştırmanın amacı yabancı dil öğretiminde İngilizce dil becerilerinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) çevrimiçi (uzaktan) öğretim uygulaması aracılığı ile edinimine yönelik hazırlık sınıfı öğrencilerinin ve öğretim görevlilerinin genel görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 akademik yılında bir vakıf üniversitenin Hazırlık Eğitimi Biriminde çevrimiçi öğretim yolu ile öğrenim gören hazırlık sınıfı öğrencileri ve çevrimiçi uzaktan öğretim uygulamasında görev alan öğretim görevlileri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri veri üçgenlemesi tercih edilerek oluşturulmuş; araştırmada veriler odak gruplarla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, katılımcılara uygulanan yansıtma formu ve gözlem ile üç veri kaynağından elde edilmiştir. Bu çalışmanın verileri Miles-Huberman analiz veri çözümleme adımları kullanılarak analiz edilmiş ve ulaşılan bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları aşağıda özetlenmiştir: 1. Hazırlık sınıfı öğrencileri ve öğretim görevlileri İngilizce dil becerilerini çevrimiçi edinmeye yönelik her bir beceri için olumlu ve olumsuz görüşlere sahiptir. 2. Yabancı dil becerilerinin çevrimiçi edinimine yönelik öğrenci görüşleri büyük ölçüde olumsuzdur; öğretim görevlilerinin görüşleri büyük ölçüde olumludur. 3. İngilizce dil becerilerinin çevrimiçi ediniminde öğrenciler için en güçlü beceri yazma becerisi, en zayıf beceri konuşma becerisi iken öğretim görevlileri için en güçlü beceri okuma ve en zayıf beceri konuşma becerisidir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-04-11T11:38:52Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |