Başlık için Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 51, listelenen: 39-51
-
Ortaöğretimde Sağlık Okuryazarlığı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Objective of this study is to determine the health literacy level of students who are attending to secondary education and their attitudes against health literacy and evaluating biology and medical knowledge books with ... -
Ortaöğretimde Virüs Konusunun Program, Öğretmen ve Öğrenci Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)It is considered that education can be effective and high level objectives can be achieved by the harmony between teachers, students and current teaching programs. In this study, it is aimed to examine the place of subject ... -
Öğrencilerin Biyoloji Süreç Diyagramlarında Öğrenme Stilleri, Öğrenme Faaliyetleri ve Öğrenme Çıktıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, it is aimed to determine the learning activities and learning styles that students use while performing learning from process diagrams and to investigate the effect of learning activities and learning styles ... -
Öğrencilerin Isı, Sıcaklık ve İç Enerji Kavramlarını Anlama Düzeyleri ile Öğrenme Yönelimleri ve Bazı Duyuşsal Karakteristikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study is to investigate the relationships among students' understandings of heat, temperature and internal energy, learning orientations and some affective characteristics related to physics. In this ... -
Öğrencilerin İki Değişkenli Fonksiyon Kavramını Anlamalarının Apos Teorisi İle Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this research, the students' understanding of two variable functions was analyzed within the framework of APOS theory. In the study, the case study of qualitative research methods has been used. The study/research group ... -
Özdüzenleyici Bilişsel Stratejilerle Zenginleştirilmiş 7e Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Enerji Konusundaki Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to investigate the effects of 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies and also the effects of the 7E learning model on the performance of 9th grade students in the ... -
Özel Yetenekli Öğrencilerin Karmaşık Sayılar Konulu Etkinlikler ile Üstbilişsel Bilgi ve Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-23)Gifted students can organize their own learning environments to achieve their goals and these characteristics are associated with the concept of metacognition. They can make more progress in metacognition than other students ... -
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin TIMSS 2015 Matematik Başarılarının Bilişsel Tanı Modeli ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This research was conducted with the aim of determining the learning deficits and areas that are weak and strong in the mathematics of the eighth grade students. In this context, it has also been examined whether there ... -
Ses Bilgisi Ve Akustik Konusunda Geliştirilen Etkinliklerin Müzik Ve Fizik Öğretmen Adaylarının Tutum ve Başarı Düzeylerine Olan Etkisinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)When physics education area literature is examined, it is seen that understanding of interdisciplina -
Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Elektrokimya Konusundaki Kavramsal Anlamaları ve Özdüzenleyici Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The purpose of this study was to investigate the effect of Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL) method compared to traditional teaching method on 11th grade students’ conceptual understanding of electrochemistry ... -
Süreklilik Konusunda Kavram İmajı ve İşlemsel Anlayış
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine the concept images and procedural understanding of the prospective mathematics teachers on the topic of continuity. For this purpose, in 2017-2018 academic year, 9 prospective mathematics ... -
Tampon Çözeltiler Konusunda Zihinsel Modellerin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study was to determine the mental models of chemistry teacher candidates about buffer solutions. The sample group consists of 35 chemistry teacher candidates attending the Faculty of Education Chemistry ... -
Uzamsal Yetenek, Bileşenleri ve Uzamsal Yeteneğin Geliştirilmesi Üzerine
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)One of the aim of this study is; to determine the spatial ability in terms of components; such as m